Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hade inte jag heller innan min nya maskinJag måte ha bott under en sten ett tag, för jag har aldrig ens hört talas om en bestickhylla...
Jag har haft två, kallar dem fiasko. Första höll ett par månader, andra ett par veckor. Maskinens inredningen tyckte jag var toppen (stor anledning till att jag valde den) men det var nog den enda som var bra. Båda hade en mittenhylla och första diskade bra på den, andra diskade jättedåligt på den (inte samma modell). Det var diskmaskiner för 16-17 000:-. Sen gav jag upp Asko och köpte en Bosch med topphylla, mycket bättre!Asko. Mycket nöjd med den!
Jag lägger inte ens besticken i ordning så gafflar är med gafflar och knivar är med knivar i hyllan. Upplever att det går skitsnabbt att plocka ihop "rätt sort" ändå.
En liten varning för maskiner "som öppnar sig själv".En sak som jag kom att tänka på som lönar sig att fundera på då man ska köpa diskmaskin är om maskinen 1. stänger av sig själv, och 2. om den öppnar luckan då den är klar.
Den maskin vi har hemma är väldigt tyst, och framförallt öppnar den sig och stänger av sig när den är klar. Så det går bra att köra den på natten eller åtminstone inte behöva sitta som en hök och vänta på att en maskin blir klar. Inköpt 2018.
Den vi har i fritidsbostaden piper som djävulen själv då den är klar. Man MÅSTE stänga av den, annars piper den tills man gör det. Luckan öppnas givetvis inte av sig själv, det vore ju alldeles för mycket begärt. Maskinen inköpt 2016-2017 (inte av oss).
Jag lägger slevar och spadar under/på stödhyllan för vinglas.I mitt enkvinnohushåll diskar jag så många olika saker (vägrar handdisk om jag inte är tvungen)
Det skulle antagligen inte funka med olika sorters slevar knivar och spadar ihop med besticken på en hylla.
Jag är snabb av mig så slänga ner i en korg passar mig utmärkt.
Min "stödhylla" är smal och rymmer en kniv eller två. Absolut inga slevar. De får jag lägga i övre korgen.Jag lägger slevar och spadar under/på stödhyllan för vinglas.
Vi diskade inte två gånger, fast jag vete sjutton om man kunde kalla det jobbkök heller iofs Det var en liten daglig verksamhet i ett lunchrum. Enda gången vi diskade dubbelt var just när folk lastat maskinen som apor och kört igång. Då kunde man hitta gafflar med makaroner på och annat kul Den varianten fanns även med korg när folk ställde gafflarna med smutsen nedåt men det blev än värre med hylla där det inte blev rent hur man än gjorde om de inte var ordentligt avsköljda innan och ett jäkla pillgöra att lägga allting ordentligt när folk bara kastat in besticken. Det gav bara extra merarbete för oss andra som fick städa upp efter de som lunchat.I jobbkök diskar man ju alltid bestick två gånger, liggande först sen stående i korg. Underlättar ju om man sorterar besticken innan men efter ett antal år har man ju lärt sej snitsen, plocka bestick går på ett kick oavsett hur huller om buller det ligger. Tycker jag.
Men det är också pga arbetsskada jag fortfarande är team korg. Det år då det blir rent ordentligt. Och lättare att bära med sej hela korgen till lådan.
Vi har en bänkskiva i kvartskomposit så ångan från maskinen är inget problem.En liten varning för maskiner "som öppnar sig själv".
Om det finns en bänkskiva som innehåller trämaterial ovanför, eller stommar i trämaterial, så är det inte ovanligt att träfiberskivan börjar buckla, eller att lacken börjar släppa på luckorna.
Passar bäst ihop med typ stenskivor och rostfritt.
Alla diskmaskiner stänger väl av dig med avslutat program?!
Men det kan man väl ställa in (om inte maskinen är väldigt gammal)? Jag har stängt av ljudet på min, får bara en tyst notis på mobilen när den är klar (men går ju också att stänga av).Jag vet inte jag, både vår "andra maskin" och min kompis maskin från samma märke piper och piper och piper tills man går och öppnar luckan och rent fysiskt stänger av maskinen genom att trycka på en knapp.
Maskinen är från 2016-2017, jag har inte lyckats hitta något sätt att stänga av pipen även om jag försökt.Men det kan man väl ställa in (om inte maskinen är väldigt gammal)? Jag har stängt av ljudet på min, får bara en tyst notis på mobilen när den är klar (men går ju också att stänga av).
I den miljön hade jag också velat ha en korg.Vi diskade inte två gånger, fast jag vete sjutton om man kunde kalla det jobbkök heller iofs Det var en liten daglig verksamhet i ett lunchrum. Enda gången vi diskade dubbelt var just när folk lastat maskinen som apor och kört igång. Då kunde man hitta gafflar med makaroner på och annat kul Den varianten fanns även med korg när folk ställde gafflarna med smutsen nedåt men det blev än värre med hylla där det inte blev rent hur man än gjorde om de inte var ordentligt avsköljda innan och ett jäkla pillgöra att lägga allting ordentligt när folk bara kastat in besticken. Det gav bara extra merarbete för oss andra som fick städa upp efter de som lunchat.
Jag röstar på att bränna alla bestickhyllor och håller hårt i min korg