Ge inte upp om mig!Sen gav jag upp Asko [...] "köp inte Asko...".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ge inte upp om mig!Sen gav jag upp Asko [...] "köp inte Asko...".
Oj! Min har jag haft i snart ett par Är. FörÀldrarna har haft sin nÄgra Är lÀngre. Och ytterligare en eller tvÄ innan den nuvarande. De har Àven haft flera tvÀttmaskiner av samma mÀrke som ocksÄ hÄllit lÀnge.Jag har haft tvÄ, kallar dem fiasko. Första höll ett par mÄnader, andra ett par veckor. Maskinens inredningen tyckte jag var toppen (stor anledning till att jag valde den) men det var nog den enda som var bra. BÄda hade en mittenhylla och första diskade bra pÄ den, andra diskade jÀttedÄligt pÄ den (inte samma modell). Det var diskmaskiner för 16-17 000:-. Sen gav jag upp Asko och köpte en Bosch med topphylla, mycket bÀttre!
Diskmaskinsreparatören sa lite försiktigt "köp inte Asko...".
Ja just att lÀgga allt likadant och uppsorterat var det jag trodde skulle bli jÀttesmidigt först. Det och att kunna anvÀnda hyllan till mÄttsatser, för mÄtten var det guld vÀrt! De ligger ju gÀrna vattenfyllda pÄ diskmaskinens botten annars om man inte stoppar in de ordentligt, eller tar tokmycket plats i korgen. Men det blev sÄ jÀkla mycket pillmed att lÀgga allt rÀtt att jag blev tokig pÄ det, mÄtten vÀgde aldrig uppI den miljön hade jag ocksÄ velat ha en korg.
PÄ jobb med mest matlÄdor, tallrikar, glas och bestick dÀr folk sÀtter ner de de anvÀnt sjÀlv tycker jag bestickhylla funkar utmÀrkt. Dock verkar folk inte fattat det hÀr med att lÀgga knivar för sig och skedar/gafflar vridna Ät samma hÄll för sig för att spara utrymme men det Àr oftast inte dÀr det blir fullt först.
Jag har hylla men kan sÀnka ned den övre korgen sÄ att mina ittala vinglas gÄr in!Jag har haft tvÄ maskiner med hylla och resten korg. NÀr vÄr gamla diskmaskin brann upp sÄ var korg ett krav frÄn oss bÄda. SÄ mycket enklare att kunna lyfta upp korgen och ta med sig fram till lÄdan i köket Àn springa emellan nÀr man ska plocka ur.
Dessutom stjÀl hyllorna ofta höjd sÄ vissa vinglas eller stora tallrikar gÄr inte in. MÀtte pÄ flera maskiner och vÄra Ittalaglas gick inte in och inte heller vÄrat Form-porslin.
Men hur fÄr du det att ligga still pÄ hyllan, mina mÄtt Àr alltid upp och ner och fyllda med vatten ÀndÄ!Hylla Àr bra om man lÀgger besticken systematiskt.
Största fördelen med hylla Àr att kunna fÄ plats med stora grytor eller mer Àn ett stekjÀrn pÄ nedersta.
Eller kunna sÀtta vinglas och alla tallrikar tex.
Jag fÄr plats med knivar och osthyvlar pÄ bestickhyllan, men stekspade och liknande lÀggs i mittenhyllan.
Jag gillar ocksÄ att kunna lÀgga smÄ lock och mÄtt pÄ bestickhyllan, totalt avskyr nÀr det annars Äker runt i diskmaskinen och stÄr med gammalt vatten i nÀr allt annat Àr klart.
Skulle man dÀremot samsas med olika (ej familj) sÄ Àr korg bÀttre, dÄ kan de slÀnga ner det bÀst de
I min bestickhylla kan man precis lÀgga ett decilitermÄtt uppochner, mindre mÄtt verkar ocksÄ ligga stilla.Men hur fÄr du det att ligga still pÄ hyllan, mina mÄtt Àr alltid upp och ner och fyllda med vatten ÀndÄ!
TvÄ diskmaskiner?Om man har hylla, hur funkar det om man Àr gift med en man som packar diskmaskinen som en "racoon on meth"? Han typ slÀnger in allt lite hipp som happ. Inte en chans att han skulle lÀgga bestick snyggt pÄ en hylla!
Ack om jag hade plats!TvÄ diskmaskiner?