Böcker och DVD

Lycanthrope

Trådstartare
Vad finns det för bra böcker och DVDfilmer om "nh" och westernridning?
Dels är jag ute efter något bra om lastträning, och även någon bra bok om kommunikation med hästar osv.

Och någon bra bok om western, reining :D

Sv: Böcker och DVD

M*nty R*berts har både böcker och dvd-filmer. Jag tycker dom är bra :laugh: Sen gjorde ju P*ter L*ngberg en film om rening för några år sedan. Finns att köpa på hans hemsida :D T*mmy A*vidsson har gjort 2 filmer och jobbar på sin tredje :laugh: Men det är mer inridning och roping dom handlar om. Googla, då hittar man massor :idea:

Jag är inte så förtjust i Monty Roberts men ska kika på de andra!

Det ska bli en present nämligen, lite dyrare sådan till en nära vän :D

Jag är absolut ingen fan av Monty Roberts men vill tipsa om de senare dvd's Curt Pate har gjort. Han har ändrat sin träning en del under åren så det är just hans senare stil och filosofi jag gillar. Till exempel "Low Stress Colt Starting" som finns att köpa via AQHA's shop. Den handlar iof om inridning men har många mycket bra poänger enligt mitt tycke.

Bok, jag är ingen reiningexpert men Al Dunnings bok om reining, i Western Horseman serien till exempel.

Det är som med allt att man får sålla lite ;) Jag tycker att monys bok är bättre än filmerna, men boken inriktar sig mer på hästens naturliga beteende. Vissa övningar han gör i filmerna tycker inte jag ger så bra resultat i verkligheten, men som sagt. Boken är bra om man vill läsa mer om hästens naturliga signaler. :laugh:

Vet att du bad om western/nh-böcker, men vill bara lobba lite för en annan bok... "Hästar berättar" av Tamara Baltzar. Tycka vad man vill om djurkommunikation, men det är en otroligt bra bok som ger ett intressant perspektiv på hur hästar tänker. Min bibel!

För övrigt är jag väldigt förtjust i John Moore's filmer. Han är duktig och pedagogisk!

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
245
Senast: Badger
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: iliedtoday
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?