• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TeamTop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 5 891
T

TeamTop

Ni som har Bocelli-avkommor: Hurdana är de i storleken? Berätta gärna vad det är för möderne och hennes mkh!
MVH Martina

Sv: Bocelli

"puttar"

Skulle jag också vilja veta, då han är en av tänkbara kandidater till mitt sto!!!:bump:

Har en hingst f 07 e bocelli-blue hors hertug-tiptop. En stor rejäl välbyggd pojk med underbart temp o mkt bra gångarter. Är som synes mkt nöjd o skulle gärna göra om kombinationen.

Vad kul att du är nöjd. Jag är mest orolig för att få en liten avkomma.

Jag vill ha en fölis med massa och höjd. Nu är ju din bebis lite liten kanske för att se detta på....:bow:

Har ett sto ur första årskullen. Hon är 170 cm nu som 3.5-åring. Enl. senaste BLUP var hans avkomma 2.5 över snitt så jag tror inte du behöver vara orolig för den delen.
Min har en stor mamma och mormor 173 resp. 176 cm så jag tog honom för att han hade nästan alla anfäder kring 168 cm vilket verkar funka eftersom den här faktiskt bara var 168 vid 3-årstestet och är väldigt färdig.

Han verkar dessutom typa sina avkommor så att de blir lätta och långbenta oavsett hur mamman ser ut. Kanske lite känsliga till att börja med men bra när man väl fått dem med sig. Jag kan rid min överallt i storm och med trafik och andra läskigheter och hon håller sig lugn och lyssnar på mig. Men det finns mkt fart i henne och hon har en jätefin bogfri trav, en skritt som går genom hela kroppen och en underbar galopp = han har förbättrat allt utom möjligen då tempramentet i förhållande till hennes mor.

Just det hon är ue. Nostradamus - Chapman

Hej alla bukefalister!

Jag vill gärna höra mera svar från er om Bocelli.

Jag har också betäck med Bocelli, och mitt sto är beräknat till 10 April.
Vi får se vad det blir för storlek på mitt föl. Jag äger ju nästan en mammut till sto, hon var mätt till 183 som 4åring när jag köpte henne. Hon är 11 år nu och jag har ej mätt henne sen dess.

Det ska bli såå spännande att se vad mitt sto kan föra vidare, jag hoppas på lite bättre gångarter.

Fyll gärna på tråden om ni vet något om hans avkommor!!

/p

Jag är som sagt sugen på honom. Mitt sto är dock ingen jättedam - bara 1.64 och jag skulle vilja ha en runt 1.70, så detta är kanske inget bra val:confused:

Har haft blickarna på större hingstar (Donnerfly, Don Romantic), men av någon anledning har jag fastnat för denna herre:angel:

Jo, men kolla Bocellis BLUP så ser du att han på sin första årgång har gett hästar som totalt sett är större än medel. + 2.8 cm.
Men det är klart Briar t ex ligger ju dryga 6 cm över:angel: Donnerfly ligger "bara" på +2.9 cm

Senast ändrad:

Tror knappast du behöver vara orolig för ett litet föl, Bocelli har hittills lämnat stor avkommor, så även min. Mycket massa och höjd. Mitt sto är bara strax över 160 cm.

Tack :) Är som sagt mycket nöjd och fölis rör sej minst lika bra som sin mor som är bedömd med nior på gångarterna!

Jag har en vallack född 2005 som är e: Bocelli
Sen är det Stanford-Modesto-Gaspari bakom.

Han är nu 2,5 år och runt 167 cm och växer väl ytterligare
Båda föräldrarna var 167 cm.

En jättetrevlig individ. Bra gångarter och ett helt fantastiskt temperament. Ädel och högställd.
Mkt lik sin far så att det som någon skrev att Bocelli präglar sina avkommor stämmer bra på min.

Jag är jättenöjd och skulle gärna gjort om kombinationen men fick ta bort mitt sto efter en sparkskada.

Oh, tack ni som är så positiva...kanske jag ändå vågar betäcka med denna "lilla" herre då!:banana:

Min Bocelliavkomma är den som är på min avatar. Hon är läskigt lik din förutom det vita i ansiktet som hon saknar :rofl:

Så här såg hon ut som 2-åring, ser exakt lika dan ut nu, 1.5 år senare, eller ok, hon har faktist fått mer manke och längre svans :angel:
5684537.jpg

"Knapplån?"
Tror ni jag skulle våga använda honom på mitt fullblod?
Många har nämligen rekomenderat honom när jag diskuterar hingstval och jag har pratat med flera som tänkt använda honom till ston som står högt i blod/alt rena fbl..

Min dam är ju ganska o.k i sin storlek, bra typ och rörelser.
Har egentligen span på hoppehingstar med gång och extriör men för mitt vidkommande behöver det inte bli någon hoppinriktad avkomma, det jag spånar på är om och hur intressant avkomman blir senare.
Har tänkt behålla åtminstonde de första unghäst-åren..

Mitt sto har mkt fullblod i sej o det föll ju som sagt ut väl. Varför skulle du inte våga det?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 671
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Shaggy
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Cattis_E
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 337
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka