bobåkning

G

gråskägg

vad gör ni för skoj ihop med era hästar nu när det varit snö ett tag?(ni som fick snö)vi är ute o åker bob för fullt.Både shettis o fjording drar gladeligen runt mig på bobben (jag fick för 16 år sedan)som en glad liten unge.Fjordingen som i många år övertygat mig om att det där med att dra saker efter sig är fullkommligt livsfarligt,tycker att detta är helt ok även om draglinorna jag fäst i bobben till sele slänger mot bakben när han drar i väg i full galopp.Jag rekomnderar skyddsglasögon då man inte sitter så högt,is o snöklumpar är inge vidare att få i ögat.pappa som gillar att klappa hästarna lite fint sådär ville byta från shettis till fjording då han insåg att det gick att få upp rejäl fart me fjordingen.Dock får man ju ta det lite varligt det visade sig vara väldigt lätt att välta!!!!Tur att det är en hel del snö.
tror att det är det skojigaste jag o pållarna hittat på. :)

Sv: bobåkning

Fast det där var väl ingen bob, det var ju en snowracer.. :idea:

Äh, jag har fastnat helt i att det heter bob! :angel: Men brukar inte såna där kallas för bob, eller var har jag fått det ifrån?

/ Maris

Våra hästar och ponnyer har fått stå ut med att dra mig och min kompis på det mesta genom åren. Vi har åkt pulka, snowracer, skidor, snowboard med mera efter dem. jättekul alltihop. Numera brukar det inte bli av eftersom hon flyttat och jag brukar tillbringa mesta tiden själv i stallet, men om det råkar vara snö på jullovet när hon är hemma så blir det ofta att vi åker lite.

det är väl en bob?? Vad är en bob i så fall...

en bobsleigh, sån de har i OS och åker på magen. det är bara ni norrlänningar som inte vågar ta de engelska orden i er mun, men ni får öva, så ger det sig. Snoowrreejser..fonetiskt fånetiskt

Nog vågar jag snacka engelska...(gör det ju hela dagarna nästan!) Men bob heter det ju! Är väl samma sak med skrana...för det säger väl ingen annan heller??

Jo, snigelfarmor har rätt! En bob är en bobsleigh som dom kör med i OS. Höll inte Ludmila på med det ett tag? Och en snowracer är en snowracer!! :D
Men vad är en skrana?? :confused:

Men det heter ju till och med bob när man köper den! I alla fall här... Kan inte båda heta bob?? En skrana är vad resten av Sverige kallar madrass, alla utom västerbottningarna verkar det som... ;) Vi fick besök av släktingar från skåne som sa när dom såg skranan "Åh! En tvåmannamadrass!" hahaha :rofl:

Okej, det får väl heta bob hos er då! Men jag erkänner aldrig att det är rätt!! ;)
Att en madrass skulle kallas skrana har jag aldrig hört, men det är roligt med dialekter. Ett exempel härifrån; skoff = byrålåda :)

Jaaa nu vet jag hur man ska åka bob eller pulka efter hästen. :D
Måste bara testa. :)

Vad bra! Kom bara ihåg att alltid vara beredd att bromsa med foten! Ibland har min häst försökt att springa iväg lite, jag har tagit tag i henne vilket har resulterat att hon stannat upp och boben fortsatt. Då gäller det att vara snabb med foten i marken! :smirk:

Har tömkört min häst idag med sambons fyraårige son på boben! Det var länge sen jag såg ett sånt överlyckligt barn! Han tyckte det var såå skoj när hon travade!

/ Maris

haha...här är ju bagageutrymme skuff! Ni har olika namn på olika bobmodeller men använder inte ordet "he"?

Nej tack! det fulaste ordet i sveriges avlånga land.
jag skulle vilja införa Hotta, vilket betyder ungefär He!
Hotta in snowracorn i skuffen!

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 763
Senast: Fraegd
·
Ridning Hej! Har en D-ponny på tolv år (sto, grov och stark sak, haha) Mitt problem är att hon inte riktigt orkar bära sig riktigt i galoppen...
Svar
7
· Visningar
1 970
Senast: _Amazing_
·
P
Körning Har en shettis som fyller fem nästa år som jag körde in när han var tre. Jag kunde inget omkörning, så vi är båda självlärda. Iaf så...
2
Svar
31
· Visningar
3 770
Senast: Korven
·
Träning Jag har 2 barnbarn här på sommarlovet. De är 10 o 12 år. Vi föder upp ridponnyer men har inga f n lämpliga för dessa barn att rida på...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 886
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar