Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

kl

Jag tänker på ett mötes- eller konferensrum när jag ser den typen av matgrupp och att döma av bilderna i denna tråden är det inte den typen av atmosfär du vill skapa i erat hem.
In med ett nytt (gammalt ;)) matbord blåbär! Ska bli spännande och se vad ni hittar på.

Ja, precis.
Men förstå vad jobbigt att leta efter det ultimata bordet.
Kommer ta SJUKT lång tid...

Och jag är fast besluten om att ha udda pinnstolar i olika färger :D

Och förresten!
Jag ÄLSKAR LED!

Kolla bara vad snyggt det är i garderoben nu:

dsc_0045_510d3417e087c3218ad04e92.jpg

dsc_0042_510d340d9606ee09af9fcd47.jpg

Listen är fem meter lång, kostar 500 spänn och man sätter den sprättlätt på plats med hjälp av tejpen på baksidan (3M, ingen skit alltså), köpes på Kjell. Den tog hela fem minuter att montera, inklusive mätning.
Jag är så sjukt nöjd.
Och vill eventuellt flytta in i garderoben...

Å vad fint med LED-ljuset!

Håller också med om att matgruppen är gräslig i sammanhanget. Innan jag såg bilden tänkte jag mig att ni skulle ha ett rejält vitmålat träbord med massa krusiduller.

håller helt med om köksgruppen. Tuff som den är men kom inte till sin rätt där. jag tror det hade varit grymmesnyggt med ett bord i det här stuket:
http://3.bp.blogspot.com/-CQvqbIDkHkg/UHdmdIGfbUI/AAAAAAAAEfY/TOczdUP8pks/s640/DSC00526.jpeg

Sen huruvida det är praktiskt med runda matbord eller ej kan man ju diskutera... ;)

Eller dra in en hel grythyttan utegrupp och måla i roliga färger. Det har jag velat se länge. Är det någon som kan lyckas med det så är det nog blåbäret tänker jag :D

Senast ändrad:

Det var SKITSNYGGT!
Men vi kommer inte att ha plats för ett bord som är bredare än 100 cm.
Jag vill helst ha 90 brett, och långt som fan. I alla fall för 6 + 2 personer.
Men rätt bord är kanske inte så svårt att hitta som rätt stolar... Och jag vill ha fina stolar med klädda sitsar. -drömmer mig bort-

De här är ute på auktion just nu - och jag bara :love: dem!
medium_item_50665_513e02e069.JPG

Även dessa:

medium_item_47728_9304b6d6d5.JPG

(min svägerska har 5 likadana som vi lätt kan köpa)

Jag vet, de är underbara!
Auktionen slutar om 5 dagar, och än så länge är de larvigt billiga.

MEN stolarna bor i Göteborg, jag bor i Karlstad...

Äh, avstånd är ju en skitsak! De hade passat väldigt bra hos er, frågan är väl när du ramlar över den typen av stolar igen...

Håller med om de första! Köp! Helt fantastiska! Ring flyttfirmor och kolla om frakt, det gjorde jag när jag köpte senaste soffgruppen på auktion 30 mil bort. Auktionsfirman ville ha 3000:- (ockerpris) Flyttfirman hade tom bil förbi och tog 1000:-.

Jag vet, de är underbara!
Auktionen slutar om 5 dagar, och än så länge är de larvigt billiga.

MEN stolarna bor i Göteborg, jag bor i Karlstad...

Då är det väl bara att planera in en tripp till Gbg, såå långt är det ju inte och du behöver dem där stolarna!

Dessutom är det kul med roadtrip ;)

Där ser man! :D

Pulkaskurk:
Jag veeet.
Dessutom har jag min familj på västkusten, så i värsta fall får de hämta stolarna så länge - det är inget omöjligt i alla fall :)

Jag får bevaka dem och se hur dyra de blir.

Senast ändrad:

Meeeeeeen klicka hem dem NU NU NU NUUUUUUUU! :D

Du har inga ursäkter för att inte göra det, inte ens om dom blir dyra!

Åh, jag är nervös för din skull, du måste få dem! Helst till ett fyndpris också. Bord är ju det lilla problemet, i värsta fall kan man bygga ett själv.

Men vad fina ni är :D :love:

Jag lovar att jag ska försöka, men inte till vilket pris som helst.

Ja, de där stolarna var verkligen SJUKT fina! :love:
Jag kan gå med på en bukeinsamling, bara för att få se sjukt fina bilder från blueberrys hus!! ;)

Det kan löna sig att ringa runt bland olika budfirmor, nån nära kan ju ha kört ner gods och vill inte gå tom hem. Det händer ofta!
Och både stolarna och hela huset är fantastiskt! :love:

/Ninnurur som jobbar med logistik och bud ;)

Jag förlåter dig för din brist på vett och etikett om du köper stolarna nr 1!!! ;)
Har man stolarna går det alltid att hitta bord som passar till! Värre tvärtom ibland!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka