Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

Usch ja. Nu är de upp i 500.

Hur som helst.
I går flyttade en VÄLDIGT eftertraktad sockerskål in här.

Jag :love: den här servisen.

dsc_0100_511228d4ddf2b31369d6147e.jpg

guldet_511228dee087c367ceabe46a.jpg

Och jag dricker inte ens kaffe.
Jag vill bara ha dem och äga dem och titta på dem.
Och äta dessert ur dem!
De borde vara helt perfekta för chokladmousse eller pannacotta eller glass. Och jag hela 18 stycken koppar, så en middag för 6 pers = tre koppar var :angel:

Hur som helst.

Och jag dricker inte ens kaffe.
Jag vill bara ha dem och äga dem och titta på dem.
Och äta dessert ur dem!
De borde vara helt perfekta för chokladmousse eller pannacotta eller glass. Och jag hela 18 stycken koppar, så en middag för 6 pers = tre koppar var :angel:

Jag har också faten och muggarna =) Ärvde av mormor =)

*kl*
Jag blir SÅ inspirerad av den här tråden (och även den andra tråden: Hur bor ni?) :bow:
Men det blir som ingenting av det i mitt eget hem... :p

De är så fina!
Jag vet att det finns koppar som är en storlek större. Det blir nästa mission. ;)

De är underbart vackra! För vackra för att ha ståendes i skåp. En öppen hylla för dem kanske kan passa någonstans? Så vet jag att Tyra Sjöstedt har i sitt kök, två enkla hyllor där fint porslin står framme så att alla kan njuta av dem (+att det används). :) Jag har själv två äldre serviser, en mat och en kaffe, som båda är "gammelvita" med guldkant. När jag får möjlighet i hus i framtiden så ska de stå så att de syns!

Det är PRECIS det som det här skåpet ska få som hedersuppdrag när det är färdigt:

dsc_1593_51059ef8e087c32cbc44b88b.jpg

:D

Det låter ju alldeles utmärkt!! :D Det är förbannat svårt att få fatt i snygga vitrinskåp nu för tiden :mad: Och jag kan ju inte leta på riktigt förrän jag vet var det ska stå.

Jag ska bara se till att det slutar vara orange först... ;)
Dörrarna/luckorna blir svara, resten blir ljust och varmt grått.

Jag har aldrig sett något liknande, men gissar på att resultatet blir awesome. :D

Hur som helst.

Och äta dessert ur dem!
De borde vara helt perfekta för chokladmousse eller pannacotta eller glass.

Åh!!! Stort TACK för det tipset!!! :bow: :bow: :bow: Mannen har ärvt detta serviset efter sina föräldrar nyligen. De har stått i ett glasvitrinskåp i alla år för de varit för fina att använda. Mannen vill inte göra sig av med dem (barndomsminnen osv...) så de ligger nerpackade för jag har inte tyckt att jag haft användning för dem... Nu ser jag genast ett användningsområde - och ja, jag älskar pannacotta... :D

/Lizzie

Den heter ingenting särskilt, men är från Bareuther Bavaria.
Enligt stämplarna på mina är de gjorda under ganska lång tid, minst 20 år med start 1931. :)
(Alltså herregud vad nördig jag är)

Om du kollar till exempel tradera och söker på Bavaria (och moccakoppar) så hittar du en del, men priserna och skicket kan variera kraftigt och kan trissas upp helt galet. På loppis brukar de däremot vara ganska billiga, och ganska vanliga.

Jag blir knäpp!
Auktionen på stolarna går ut i kväll, det är hittills fem olika budgivare (jag är en av dem).
Om det blir budgivningskrig kommer jag att vara körd :cry:

-biter på naglar och trycker på F5-

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka