Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

Jag har seriösa cravings efter de där stolarna, vill jag lova...

Under tiden piffar jag lite här hemma:

Tavellisterna har kommit upp, så skönt!
tavlor_510fca11ddf2b32f5128fdcf.jpg

Jag har köpt en krukväxt som guldgrisen får vakta:
grisen_510fca099606ee4c6677ffe2.jpg

Och i dag satte jag upp ljusgardinen i köket.
Maken gillade den, så den får vara kvar en stund. Den köpte jag till min första egna lägenhet, back in the days (typ 2005-2006?).

ljusen_510fca0f9606ee4c776707a9.jpg

NÄE!
Jag hade verkligen siktet inställt på den där tjusiga stolarna i Göteborg, och så fick jag se den här:

18737823-rl951_5110cc6cddf2b37a90681158.jpg

Det är precis samma modell som dessa, men den är klädd i ryggen:

item_47728_9304b6d6d5_510e66e6e087c32198ef17e4.jpg

Och när jag vet att det är möjligt att göra så, blev de plötsligt väldigt mycket finare.
Typiskt!
Vad säger ni?

kan av erfarenhet säga att de stolarna utan klädd rygg är rätt obekväma att luta sig mot! Om det har någon relevans ;) Har dock inte suttit på sådana stolar med klädd rygg, men gissar att de är bekvämare :angel:

Vi har dessutom flera tapetserare i stan som kan klä stolarna...
(Och stolarna i Göteborg kommer ändå att behöva kläs om inom en överskådlig framtid.)

Shit, vilken beslutsångest jag drabbades av!

Nej dom är för diskreta för dig!
Snirklarna på stolarna i gbg passar dig myyyyycket bättre! Det står ju blåbäret på dom!

NEJ NEJ NEJ! NU får knasfia lov att ta förnuftet till fånga igen!

De är dom första stolarna du ska ha! Inte de andra! Det är inte blueberry standard på de där!

:rofl:

Haha. Vi har ett ganska stort antal platser för övernatting, så ni får väl komma hit och bo i omgångar :angel:

Lady_vip:
Auktionen går ut på fredag kväll. Perfekt otajming eftersom pappa åker upp till Värmland från västkusten på fredag förmiddag. Suck!

Helt rätt beslut med annat bord.

Det där är ju så streamline och trist (saknas bara en PH-lampa sen är stylingen i bostadsannons för random lägenhet/hus klart liksom)

Håller tumme att du får Göteborgsstolarna - de är jätteballa

Även jag - som ärligt talat i djupet av mitt hjärta avskyr båda de typer av stolar du visar :p - röstar tveklöst för de där i Göteborg. De har, trots alla de borgerliga krusidullerna, humor vilket de andra saknar helt och hållet. Vill du ha en opersonlig Borgerlig Matsal så köp för all del de där andra. ;) Annars är det göteborgarna som gäller.

Dessutom är de med öppen rygg bottenlöst obekväma att sitta på för alla som väger lite för mycket, lite för lite, eller oavsett vikt har fyllt 35.

Jag gillar verkligen göteborgarna - och har fortfarande högsta bud. Nice! (Och ja, jag röstar blått :angel:)

Vad tycker ni är en rimlig nivå för dem?
En av dem är lite trasig, såg jag på bilden.
Jag har liksom inte massor av stolpengar över (borde dock sätta ut nuvarande bordet på annons genast) men känner att 1000 spänn kan jag lätt lägga. (sen är det ju lite avgifter och så som tillkommer.)

Jag hade lätt betalt 2-3000:- för dem om jag hittat vettigt fraktsätt. Kollade på dem på auktionen och de är jäkligt coola! Älskar att blanda gammalt och nytt:laugh:
(Hittade en cool nyrokoko soffa som jag skulle vilja ha som kökssoffa. Tyvärr uteslutet eftersom jycken ev ska opereras:grin:)

Men köp stolarna! Buda inte förrän sista minuten!

Jag gillar verkligen göteborgarna - och har fortfarande högsta bud. Nice! (Och ja, jag röstar blått :angel:)

Fast jag pratade snarare om borgerlighet i en mer kulturell än politisk mening av ordet. Typ som i opersonligt och lite konservativt uppsträckt. Det verkar inte direkt vara din inredningsstil. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka