Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

Nu har det hänt något! :D

Vi hittade något roligt i trädgården förut idag:

x_dsc_2088_516d7476ddf2b346ae567b61.jpg

x_dsc_2096_516d7469e087c318d0bb033a.jpg

En gång!
Där har den legat och väntat och väntat på att bli hittad under mossan, och av en slump fick den åter se dagens ljus idag.
Kul!

Annat roligt:

Jag har köpt snygga lampskärmar, men sen kom vi på att vi har glömt att köpa ett fönsterbräde, så de får vänta på sin tur en stund till.

nytt1_516d9494ddf2b346caf120bf.jpg

Och så har jag köpt en gammal arkivhurts för 100 spänn, från något slags lager med kameratillbehör:

nytt2_516d94869606ee44d40d3346.jpg

Jag fick med en massa sköj, bland annat några kameraskelett som jag funderar på vad jag kan hitta på för spännande med:

nytt3_516d947de087c318792e6bb5.jpg

Hur kan man låta en så snygg gång "försvinna" ?

Hoppas ni får roliga växter =) Snart vet man vad man har ;)

Vilken fin gång! Kanske lika bra att den legat skyddad där under i väntan på er.

Jag skulle se om det går att göra om kamerorna till små blomkrukor, eller det mer händiga alternativet göra nån crazy spotlightanordning med dem (tänk stående på ett bord med ljus strålande ut från linsen :p)

Underbar hurts! Man kanske kan framkalla kort och klippa ut och låta sitta i kameralinserna?

Det går fint, nu är vi mest i trädgården och grejar.
Vi eldar och krattar och gräver och planterar och flyttar gamla buskar och håller på som bara den.

Vi ska göra om hundarnas hage, flytta den lite mer norrut och göra den större, så just nu planerar jag en del där. :)

Nice, svart skiffer!

Vi hittade en liknande gång + en uteplats i svart skiffer som var gömt under gräsmattan, sommaren efter att vi flyttat in!

Och den här stackaren har vi haft i över fyra år. Jag tror nästan att det är Jesus Christ himself med tanke på hur många gånger den har dött och återuppstått:
dsc_0258_5134a291ddf2b345ed05231d.jpg

Har haft en sådan där stackare jag också. MEN, efter att den sett halvdöd ut femtioelva gånger så chansade jag och satte den i en självvattnande kruka.
Jisses vad den satte igång att växa!!!! Den stormtrivs, det trodde jag aldrig.

Tråden är ju lite gammal - hur mår växten idag?

Den lever!
Jag skulle kanske inte påstå att den frodas, men den har inte dött på sistone i alla fall. Och det kommer nya ljusa "blad" från mitten emellanåt. :)

Åh, vilka roliga trådar man kan hitta här på buke! Sitter och längtar efter att vi ska få tillträde till vårat hus, och då är ju sådanahär trådar nästan farliga ;) Oj vad många projekt man känner för att planera in helt plötsligt! :banghead:

När jag började spana in trädgården insåg jag dessutom att vi lär bli nästan grannar, om allt går som det ska :p

Whaaaat? :D
Vilket hus? Eller nere i Norsbron?

CiaB - lampskärmarna är köpa på Coop Forum (!) :)

Det hade gärna fått vara det! ;) Men nej, det är en liten alldaglig villa i själva bostadsområdet :p

Lämnar bara ett litet avtryck så jag kan följa lite lättare framöver. Det ser förresten hur himla fint ut som helst hos er!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka