Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

Okey, nu tror jag att är beredd att backa upp din sambo i den här frågan.
:o

Meh! Du kan ju inte göra sidbyte bara sådär! :(

Det är ju mkt svårare att göra volter osv om man inte får hoppa från något...
Å dessutom kan man ju inte hoppa lika högt om man inte får ta sats :cool:

Åh!

Kom just på en FANTASTISK idé:

Måste köpa en studsmatta.

1) Vi har ju en trädgård.
2) "Enligt en nyligen gjord amerikansk forskningsstudie ger fem minuters hoppning på studsmatta samma resultat som trettio minuters snabb promenad."

Have to have.

Ursäkta, men nu måste jag faktiskt lägga mig i - de är ju så fula :eek:

;)

Det är runt den prisklassen vi letar också, mellan 500 000 å en mille haha :P Men, här nere i Skåne är tyvärr många hus dyra, med tanke på jobbet som ska till :) Men intressant att höra om erat "pris". Då har man nått att ha i bakhuvudet när man själv ska räkna lite på det hela :p

Fulheten vägs upp i roligheten.
Och att jag till råga på allt kanske kan utveckla en liten muskel någonstans. :angel:

Pulkis:
Jag tänker på din säkerhet här va!

Det är runt den prisklassen vi letar också, mellan 500 000 å en mille haha :P Men, här nere i Skåne är tyvärr många hus dyra, med tanke på jobbet som ska till :) Men intressant att höra om erat "pris". Då har man nått att ha i bakhuvudet när man själv ska räkna lite på det hela :p

Kollar ni i Kristianstad eller utanför? Du behöver såklart inte svara! Tänkte på husprisklasser och så, bor själv i Vinslöv :)

Jag ser mycket fram emot att se hur ni gör med köket. Du får gärna lägga ut bilder och skriva om era planer, hur ni resonerar kring bevara vs. förnya osv :)

Ja jösses... Köket blir en spännande grej att ta tag i så småningom.
Jag vet ungefär hur jag vill ha det:

• Vitvarorna får vara kvar, de är nya och fräscha. (+ älskar min breda spis!)
  • Fläkten ska bytas! Den är hemskt ful och jag vill ha en kåpa. Gillar den runda från IKEA.
  • Köksgolvet blir schackrutigt (plastmatta pga praktiskt och underbart)
  • Kaklet blir antagligen bara vitt (!!) och jag har redan bestämt vilket det blir. Blankt och med fasad kant = fint. :love: Planerar dock att ha någon rolig färg på fogen. Känner att gult är bra. Eller svart. Eller gladgrönt... Vi får se.
  • Först var jag inne på att ha PIP-tapeter i köket, men det kanske blir lite väl hysteriskt tillsammans med golvet. Just nu känner jag att soligt gul eller skönt orange är fina väggfärger. Jag har även varit inne på pistage eller turkos. Det är dock ett (i alla högsta grad) gemensamt beslut, och vi har inte pratat så mycket om det än.
  • Överskåpen ska bytas till skåp som ända upp till taket och luckorna ska bytas. Jag gillar STÅT från IKEA, men vill gärna ha några öppna skåp (alltså bara hyllor) och känner mig lite sugen på skåpluckor med glasrutor. Vi får se där.
  • Det hemska städskåpet ska avskaffas. Lite mer bänkyta vore nice. Jag vill gärna ha arbetsyta även framför det lilla fönstret på kökets kortsida, men vet inte riktigt hur jag ska få ihop det med verkligheten än.
  • Och så vill jag att skåpet i källaren (med den hemska färgen) ska flytta in i köket. Det är viktigt för mig att det kommer till användning.

Okey, såg den här bilden på IKEAs nya köksgrejer nu. Dog lite.
Alltså lådorna i överskåpen? :love:

image.axd

Ja Ikeas nya kökssystem ser riktigt intressant ut! Vi ska renovera vårt kök i juni så jag ser fram emot mer detaljer om serien och dess delar. Vi har en plan för renoveringen baserad på nuvarande system (Faktum) men detta nya med fler bredder på skåp och lådor och andra höjder ger oss fler och bättre möjligheter. En mycket god nyhet :) Hoppas bara att inte det nya systemet blir mycket dyrare än nuvarande (läste förvisso att Faktum kommer finnas kvar i 2 år till).

Men, vi gillar samma saker. Det där är det köket vi ska sätta in :)
Har kollat in dyrare kök som kvik, marbodal m.fl. men det är precis samma kök. En aningens billigare bara (jävligt mycket faktiskt!)

Vi ska nog ha vitt kök, golvfärgen är totalt omöjligt att bestämma har vi märkt.

När planerar ni att sätta in nytt?

När vi har råd.
Just nu har jag ingen anställning, så det är svårt att spara pengar. Men när jag får jobb är det nog ganska snabbt fixat :)

Det hemska städskåpet ska avskaffas. Lite mer bänkyta vore nice. Jag vill gärna ha arbetsyta även framför det lilla fönstret på kökets kortsida, men vet inte riktigt hur jag ska få ihop det med verkligheten än.
Har du någon bild? När vi gjorde om köket och rev ut rubbet så slängde vi även ut elementet som fanns under fönstret + städskåpet och byggde istället ett skafferi på plats och satte in ett ejektorelement i sparklådan under fönstret. På så vi fick vi mer underskåp och stor arbetsyta och kunde ändå behålla uppvärmningen i köket utan att det tog en massa plats. :idea:

Vi kollar både runt kristianstad och utanför. Sambon jobbar i stan och jag i hörby, så nått där imellan :-P vi har faktiskt sett ett i vinslöv som vi vill kolla på :-)

Såååå snyggt kök, det skulle kunna passa hos oss. Undra om karln går med på att byta ut luckor och så hos oss :angel:

Inte bara snyggt kök, det är ju jävligt praktiskt att ha lådor där när man har klåfingriga barn! :idea: (Min fyller snart två och är alldeles för bra på att öppna lådor... :angel: :D)

Och jag tycker att det verkar väldigt opraktiskt att ha lådor så långt upp, jag som inte är så lång skulle varken kunna se ner i lådorna eller nå det som låg längst in. Fast jag förstår barntanken.

Jag är inte heller lång men tycker ändå det är bra att ha någon låda längre upp. Mina barn är väldigt inne på saxar just nu och i en sån låda skulle jag nå men inte dom.
Jag får ändå stå på tå om jag ska nå mer än 2 hyllor i skåpen, så vad spelar en låda till för roll egentligen.

Och jag tycker att det verkar väldigt opraktiskt att ha lådor så långt upp, jag som inte är så lång skulle varken kunna se ner i lådorna eller nå det som låg längst in. Fast jag förstår barntanken.

Men är det lådor på riktigt och inte bara en del av luckprofilen (så att det ska se ut som lådor?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka