Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

Vi har gjort något!

Köpt badkar till tvättstugan/badrummet i källaren, så nu kan jag börja inreda där :D
img_20130803_213804_51fd618b9606ee0be40dae94.jpg

Och så har vi ääääntligen tagit bort den här rabatten:

dsc_3138_51fd6090ddf2b30ebb511966.jpg

Förut var det grönt kaos med galna växter där, nu ska det bli sand och sten och så himla avkopplande för mitt sinne.

Och sen fortsatte galenskapen...

Det här är motsvarande rabatt, på andra sidan.
Den är typ tre gånger så stor.

Vi grävde ur den också.

dsc_3163_51ff8e7b9606ee0c0a4cbeaf.jpg

dsc_3164_51ff8e7b9606ee0b65d18a9e.jpg

ÄNTLIGEN fick vi upp stubbjäveln efter rönnsumaken.
Och ungefär 40 meter av rötter, totalt. Vidriga rötter och vidriga rotskott.

dsc_3159_51ff8e7ae087c35800dd833a.jpg

Tänk att det 12 timmar tidigare var en djungel här, med en gammal grinig rhododendron, flera stubbar, massor av vintergröna och en miljard hemska dagliljor. Gissa om vi var slitna på kvällen?

Planen är i alla fall att jämna till hela området, sedan plantera gräsfrön över hela. Till våren ska vi sätta en vintergrön häck från husgaveln och längs bågen fram till där gången börjar. Och innanför häcken blir det en kant med stenar.

Oj vad jag känner igen såna där jätterötter som sitter ihop. Minns när vi började rensa på framsidan av vårt hus (det var buskar fram till dörren, knappt en gång så man kunde gå) - vissa rötter tog evigheter att gräva upp.

Nu är det klart!

dsc_3169_51fffcd59606ee71184921fa.jpg

Eller ja, klart och klart.
Det är massor kvar att göra.
I med ny jord, så gräs, flytta högar...

Men för nu; Klart!

Snart ska jag ta ett varv på stan och spana badrumsgrejer till källaren. :D

Även om det är massa kvar är jag säker på att det värsta gjort :D resten båder ser och verkar milt i jämförelse :p

Men alltså ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH vilken underbar tråd :love:
Jag är så avis på er som får renovera hus!

NI bara måste börja renovera köket snart. Jag är kökfetischist och bara älskar renoveringar av kök.

:D

Tack!
Köket kommer nog att bli både dyrt och omfattade (golv, väggar och tak ska förnyas + att vi ska ändra lite på skåpen och formen), så det får bli när vi känner oss rika, men förhoppningsvis under 2014.

Nästa rum på tur är badrummet/tvättstugan som bara ska "piffas" och sedan kontoret (rummet med den tjusiga fjällbäcken :yuck:) som ska kunna fungera både som kontor nu och som framtida sovrum när/om vi tröttnar på det nuvarande sovrummet. Där ska väggar och tak bytas.

Vi ska nog byta ut fjällbäcken mot en annan fototapet. Jag jobbar delvis som fotograf och det vore ganska härligt att kunna vara på den platsen vi gifte oss lite oftare...

I så fall blir det kanske den här bilden, och de andra väggarna blir nog vita:

skipas3_____520369c0ddf2b3356729fab6.jpg

Senast ändrad:

Funderar på om jag vill ha fjällbäcken av er om det ens skulle vara möjligt att få ner den i ett stycke:p

HAHAHAHAHA :rofl:

Den är ju liksom tapet, med våderna är ganska breda, så vi kommer nog att ta ner den våd för våd.

Du pratade om studsmatta förut, så här kan det bli lite bättre estetiskt! :D
1044477_267502323388292_500500351_n.jpg

Nu vill till och med jag ha en trädgård med plats för studsmatta!

Det skulle ju kunna bli verklighet OM maken får en grävmaskin i födelsedagspresent... :D

... så nja.
Chanserna är väldigt små.

Du pratade om studsmatta förut, så här kan det bli lite bättre estetiskt! :D
1044477_267502323388292_500500351_n.jpg

Nu vill till och med jag ha en trädgård med plats för studsmatta!

Jag också! :D Jisses vad tjusigt! Och skoj! :bump: Får försöka lägga fram det på något bra sätt för sambon bara... han konstaterade i alla fall igår att vi nog skulle bli tvungen att bygga sandlåda i trädgården för min skull :angel:

OT: Mysig bild, skulle nog bli jättesnygg på en vägg. Hoppas att det blir av så att vi får se det färdiga resultatet!

Jag råkade måla lite i helgen :angel:

Först råkade jag måla lite på en av garderobsdörrarna i hallen:

c59ce320029e11e3a49c22000a1fb00e_7_1_520b7bb8e087c30a81a684ba.jpg

Och sen råkade jag måla skåpet nere i källaren (det som är galet och orange, ni vet?)
Jag bestämde mig för att det får banne mig bli svart på utsidan - men att insidan ska vara rolig.
Köpte de här tre färgerna och tänker måla varje hyllplan i egen färg, så att det blir som en toning.

b867b468026811e38dc722000a1fbcbc_7_520b7bb89606ee16eedf207c.jpg

Deep, dusty och misty cognac.
Raden näst längst ner här.

Tror att det kommer bli dösnyggt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka