Blue hors Romanow

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tindra QRE
  • Startdatum Startdatum
T

Tindra QRE

Hejsan!

Jag undrar om någon här inne vet varför Romanow inte är godkänd även i Sverige.

Han är väldigt grann :)

Sv: Blue hors Romanow

Ahhh.. så var det....
Tack så mycket för hjälpen!!

Tycker inte att skovens är lika snygg som Romanow

Hur kommer det sig att Sverige inte godkänner honom, men han finns i Danmark? Det är ju hur lätt som helst att bara köra över sitt sto till Danmark och få henne seminerad och vips vaps så är det ju gröna papper på avkomman. Eller jag är helt ute och reser?

Därför att man i Sverige har valt att inte godkänna hingstar med ocd, men har systemet att man accepterar avkommor efter hingstar godkända i de förbund som ASVH accepterar om de är tillverkade utomlands.

Därför att man i Sverige har valt att inte godkänna hingstar med ocd, men har systemet att man accepterar avkommor efter hingstar godkända i de förbund som ASVH accepterar om de är tillverkade utomlands.

Det där var väl inte helt med sanningen överensstämmande,vi har ju en GK OCD hingst med på hingstlistan,så med tillräcklig höga meriter godkänner även sverige OCD

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Säsongsstarten för dressyrens världscup rids i danska Herning till helgen. Tre svenska ryttare finns med i startlistan – och det är även...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 807
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka