Blöjfunktion?!

Sar

Trådstartare
har just köpt en badbyxa med blöjfunktion. Expediten var så osäker så jag tänkte lägga ut frågan här. Vad innebär blöjfunktionen? Kan barnet vara utan blöjor under eller håller de en "vanlig" blöja torr? Vi har tidigare badat med "vattenblöjor".

Sv: Blöjfunktion?!

De badbyxor vi har på babysimmet ska man ha utan blöja under. De ska hålla tätt för bajs, kiss däremot går igenom.

Jag antar att det är samma sak som de du köpt.

Är det en sån i typ tyg? Vi har sådanna, håller emot bajs men kiss rinner igenom. Vår har dragsko i midjan och benslut så den håller riktigt tätt.

Det är meningen att badbyxor med blöjfunktion ska ersätta sk vattenblöjor.

Det finns väl inga badblöjor som håller kiss inne? Engångsblöjorna gör det inte i alla fall. De blir ju genom blöta av badvattnet.

Jo det är sådana i tyg med en "innerbyxa" av lite tjockare tyg.

Tack för alla svaren!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 523
Senast: Anonymisten
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
877
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 317
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar