Blodsugande löss

Casandora

Trådstartare
Jag började googla runt lite på löss pga en anledning jag inte längre minns, och kom in på detta med blodsugande löss som jag inte ens visste fanns. Det lilla jag lyckats läsa mig till skulle kunna passa in på min häst varpå jag nu vill ha så mycket info som möjligt innan jag ska ge mig ut och lussöka honom imorgonbitti.

Har någon här egen erfarenhet av detta?

Eftersom jag mest hittat information om pälsätande löss så undrar jag lite om dessa blodsugande ser i princip likadana ut? Sitter de på samma ställen? Kan jag se dom själv, är de lika stora?
Var kommer de ifrån? Kan de "bäras med" av människor?
Hjälper samma medel mot de båda olika lussorterna?

Tacksam för svar.

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 256
Senast: Sirap
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 221
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat