blivit med rottweiler

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare wilma_wilma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 322
W

wilma_wilma

I lördags hämtade vi våran rottweiler tik på snart 16 veckor!:love:
Super kul och jag kan ännu inte förstå att det är sant!:D

Är sugen på att anmäla henne till utställningen i Göteborg den 21 maj.
kan inte så mycket om utställning, vad ska man tänka på innan man anmäler? något speciellt hunden ska kunna?

Bilder kommer i eftermiddag!

Vad kunde era busar runt 4 månader? Lägg gärna in massa bilder!:d

Sv: blivit med rottweiler

Grattis!

När vår rottis var 4 månader kunde hon gå hyfsat i koppel, hon gick att hantera "hur som helst" (lyfta, klippa klor, räkna tänder), hon kom på inkallning om man hade med sig korv att locka med och hon tog ögonkontakt när man sa hennes namn. Och så kunde hon sitt och ligg inomhus med mycket förstärkning.
Vi hade precis börjat träna in fotposition (idag skulle vi nog börja med det tidigare).

På utställning med en valp är det viktigast att de får en positiv bild av det hela, så se till att valpen är trygg med att visa tänder och bli kända på av nya människor. Sen är det ju bra om det går att trava med den i koppel och att man kan få den att stå, fast oftast får man ju hjälpa till med en hand under magen på de små.

Sen är det förbjudet att skriva om rottisvalpar utan att lägga in bilder :love:

Här är förresten en bild på våran tik när hon var 9 veckor:

litendana.jpg

Vad roligt!! Vart kommer hon ifrån?

Hon bör ju kunna stå, springa med dig i kopplet, finns många som får släpa med sig valparna har jag sett :/ Och även kunna bli kollad i munnen av okända personer. Men det absolut viktigaste, se till att ha skoj. och att hunlden får en positiv upplevelse av det hela.

Min tik kunde grundläggande saker när hon var 4 månader, sitt, ligg, tass, gå i koppel fint :)

Min bäbis när hon var 10 v
31587193.jpg

Och idag, 10 månader.
32291328.jpg

Super fina bilder!:love:

Kvinnan som födde upp Wilma hade massa rottisar hemma men hennes man är sjuk så det hade aldrig blivit av att dom ansökt om kennel. Dom bor i Gävle:)

Nu har vi iallafall anmält henne till utställningen i Göteborg:D Börjar redan bli nervös när jag tänker på det! hehe.

Här kommer lite bilder på våran prinsessa

DSC02596.jpg

DSC02611.jpg

DSC02605.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Vilken sötnos! :)
Mina två kommer oxå ifrån en som inte hade kennel, men det är 50/50&% chans att få något bra och båda mina är guld :love: både utseendemässigt och temperamentmässigt.

Vi ska oxå till Göteborg på Rasspecialen, ska bli spännande. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 351
Senast: AnneB
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 890
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är helt ny här inne men har lurat runt och läst en massa trådar.. Som rubriken lyder så är det här ännu en rasvalstråd och...
2
Svar
22
· Visningar
2 895
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka