Blivit lurad på sadel?

PopcornPlayer

Trådstartare
Köpte en sadel på en viss auktionssajt.
Nu är det över en vecka sedan jag betalade o jag har inte lyckats få tag på säljaren varken på mail el telefon. Summan var inte särskilt stor, så pengarna är eg lite skitsamma, men jag vill ju ha sadeln.

Har googlat personen o bla hittat en hemsida för den verksamheten personen bedriver tillsammans m en släkting. Där står nr som jag försökt nå säljaren på samt nr till släktingen.

Hur går jag vidare? Kan man ringa släktingen? Helst skulle jag vilja åka dit o knacka på o be om sadeln, men jag har över 50 mil ner till Skåne.

Sv: Blivit lurad på sadel?

Ber en bukare med skinn på näsan hämta sadeln ;) Jag hade gärna ställt upp om det inte vore för att jag har ännu fler mil och är lite mesig.

Fy så tråkigt :(

De gånger jag köpt något och leveransen uteblir (några veckor) så brukar jag maila och skriva att om varan inte blir levererad inom datum xxxx så kommer jag driva ärendet vidare med hjälp av kronofogden och polisanmälan. Sen brukar saken dyka upp rätt snabbt :D

Förutom för ett par år sedan när jag var färsk och blev lurad på hästgrejor för 700 spänn. Men då var jag för mesig och visste dessutom inte att man kunde polisanmäla smågrejer.

Jag har blivit lurad av en känd bedragerska för ett par år sen, får du inte svar på mail eller telefon så polisanmäl direkt. Finns så otroligt mycket falska människor som säljer hästprylar.

Been there, done that.

Blev lurad av en tjej som tydligen satt detta i system, vilket kom fram när jag började nysta i det hela. Gäller en sadel för 3000kr för min del. Jag har polisanmält och har lämnat vittnesmål. Väntar på att höra något av polisen var de är i utredningen. Har väl inga stora förväntningar på att få pengarna tillbaka men det är en principsak för min del.

Enda rådet jag har är att polisanmäla

Konstigt att dom inte svarar men.....
Det är ju fullt möjligt att sadeln är på väg.
Först kan det ta ett par dagar från att du överfört pengarna tills dom verkligen syns på säljarens konto.
Sen kan det vara så att dom inte packat sadeln innan utan bara gått på vikten och att hitta låda och packa sadeln kan ta någon dag, flera om dom inte är så smarta eller engagerade.
Dessutom litar jag inte på posten för fem öre, definitivt inte när det handlar om skrymmande brev (vilket jag gissar att det skickas som)
Jag skickade ett par ridbyxor som låg på posten i över två veckor innan dom nådde mottagaren :mad:

Var i skåne är det? Är det nära så kan man kanske dra i lite trådar?!

Jag är rätt säker på att sadeln inte är skickad. Jag ropade in sadeln via appen, och missade att det bara var alternativet avhämtning som fanns. Fick dock ett vinnarmail där hon sa sig kunna skicka den ändå, mot fraktkostnad. Jag satte under tiden över pengar för sadeln, och hon skulle återkomma när hon visste fraktkostnaden.

Jag fick hur som ett mail idag där hon bad om ursäkt. Hon hade legat däckad i feber och haft lånetelefon då hennes gått sönder (?).
Det gick fram signaler varje gång jag ringde. Men aja, hon skulle skicka imorgon, jag håller tummarna för att det kommer en sadel =)

Annars får jag ragga fram en Bukefalist som bor nära K*******stad :devil:

Jag undrar också hur det gick med sadeln?

Eftersom jag troligtvis blivit lurad på sadel och det känns inte bra alls. Gjort polisanmälan men antar att de pengarna ser jag aldrig igen. Fy vad dum man känner sig. Förstår faktiskt inte hur lågt folk kan sjunka :confused:

Om allt gått som det ska, så har världens snällaste Bukefalist varit o hämtat den i eftermiddags :banana:

En sån härlig lösning !

Kan inte någon bukefalist hämta min också :angel: om jag visste var människan höll hus.

Jag förskottsbetalar aldrig dyra grejer nuförtiden... internetgirot är ett riktigt bra påfund!

Jag vet nu att jag blivit lurad på sadeln, och det känns ganska tråkigt. Inte minst för att man dels känner sig som den största idioten på jordklotet, och även att man inser att det verkligen inte går att lita på människor :(

Jag har fått reda på att den här tjejen har över 50 anmälningar på sig, dessutom har hon sålt en häst hon var fodervärd åt.

Jag vet nu att jag blivit lurad på sadeln, och det känns ganska tråkigt. Inte minst för att man dels känner sig som den största idioten på jordklotet, och även att man inser att det verkligen inte går att lita på människor :(

Jag har fått reda på att den här tjejen har över 50 anmälningar på sig, dessutom har hon sålt en häst hon var fodervärd åt.
är detta via tradera?
jag hoppas att DE gjorts medvetna om detta så att de kan stänga av säljaren...

Nej det är inte tradera utan hästnet. Jag har nu förstått att den här tjejen har härjat runt där i omgångar och lurat folk på pengar. Hon är nu avstängd...
Nåja vad är det de kallas, läropengar.

Vad trist!

Jag tillhör dem som betalar via betaltjänst eller kontant mot kvitto (oftast), men i dubbelmoralens namn vill jag ha kontanter eller förskottsbetalning. Jag är tydlig med att berätta om prylens skick m m, vem jag är o s v och vill uppfattas som ärlig, vilket jag är. Ifall jag mister tänkbara köpare må det vara hänt. Jag vill iaf inte bli blåst på pengar... :(

Nej det är väldigt tråkigt. Jag har pratat med båda föräldrarna och jag tycker synd om dem, de har försökt prata henne tillrätta men tydligen rycker hon bara på axlarna... och nu väntar åtal tydligen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 289
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Varför är det så lätt att starta ett eget företag inom häst och ridsport världen när man är kriminell? Ska ta det från början: I...
2
Svar
35
· Visningar
4 291
Senast: Zephira
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 946
Senast: SusieQ
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 377
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka