Blistrings skador?

G

guess_jeans

Kanske lite dum fråga men vad är blistrings skador? (Som det står att hästen kan få av t e x Radital liniment om man inte iakttar försiktighet vid bandagering) :confused:

Sv: Blistrings skador?

guess_jeans skrev:
Kanske lite dum fråga men vad är blistrings skador? (Som det står att hästen kan få av t e x Radital liniment om man inte iakttar försiktighet vid bandagering) :confused:

Testa o dutta liniment på handen... och efter någr minuter spola på med vatten.... Det är blistring:) hehe

Sv: Blistrings skador?

guess_jeans skrev:
Blistring är allt från en lokal irritation/retning/inflammation i huden till sönderfräten hud som rasar av i flagnor och lämnar stora sår.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: Willys
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
35 361
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka