Sv: Blir så ledsen med alla dessa annonser
Vad menar du?
Vad menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mynta2 skrev:Men hallå, de som blivit allergiska brukar heller inte vara så mycket bättre. De flesta ids inte angagera sig att leta nytt hem utan bara ANTAR att djurskyddföreningen ska fixa alltihopa. Så många ggr som folk ringt våran förening och sagt eller nästan krävt vi ska ta hand om det eller det djuret pga allergi. När vi frågar VAD de själva gjort för att försöka placera ut djuret själv blir svaret oftast...Nä, inget..vadå då ?? Ja säger vi, annonser i dagstidningar bla. Nä, det är så dyrt (har en del sagt)...
Amania skrev:har en annons som jag tror är från samma person som jag köpte en av mina råttor från som nu säljer alla kvarvarande ungar plus mamman för 400kr borde man inte åtminstonde skriva med ett styck pris oxå tror inte många har plats med 12 råttor iaf int om man redan har en hel del råttor
gul_zebra skrev:Dra nu inte alla över en kam...
Själv fick jag ge bort Tufsen, min kanin, dels för att vi inte gick ihop och senare för att jag blev allergiker. han stannade dock länge hos mig och flyttade efter ett tag till ett nytt ställe - någon djurskyddsförening var jag inte ens i kontakt med.
Blev även smått allergisk mot Lurvas, syrrans vanvårdade marsvin jag tog hand om, men han stannade här tills jag hittade ett nytt hem åt honom.
De som köpte Zorro (gamla marsvinet) av mig när jag flyttade till internat fungerade det inte heller för, de blev så småningom allergiska hela högen. Han stannade där tills nytt hem hittades, då åkte han hit för att bli "slussad" till ny ägare dagen efter.
Nu har jag för ett tag sen reagerat på mina råttkillar, men har inte ens kommit på tanken att sälja, ge bort eller avliva de. Nu har jag dock inte reagerat på ett bra tag och jag är rätt säker på att det är något annat jag reagerat på - och tur är väl det, för de är fortfarande kvar.
Att man blir allergisk betyder inte automatiskt att man blir ansvarslös...