Blir ruinerad!!

G

Gefjun

Jag vet inte hur många dvd skivor som jag kastat, vill nog inte veta heller :crazy: . Jag bränner ner filmer från datorn, allt funkar bra och skivan funkar i datorn. Men sen så vill inte dvd:n kännas vid skivan, "no disc" står det bara, trots att det är format som den ska klara av. Varför är det så här? Jag blir så sur! Ser fram emot mysig filmkväll och sen går det inte.. :cry:
 
Sv: Blir ruinerad!!

Du, det är inte möjligtvis så att du använder fel CDskivor? ;)

Skivor som fungerar i datorn brukar vanligtvis inte fungera på DVDn. Sen klarar inte alla DVDspelare av brända skivor.
 
Sv: Blir ruinerad!!

Det är inte alla DVD-spelare som är så bra på att läsa brända skivor. Jag har själv haft problem med detta. Prova skivorna i någon DVD-spelare som brukar funka med brända skivor.
 
Sv: Blir ruinerad!!

Till er båda: Det är inte alltid som det blir så. Ibland så funkar det faktiskt :) ! Men oftast så gör det inte det :cry: . Fattar inte alls vart problemet ligger.

Fel DVD-skivor? Hur ska det vara fel på dem?

Får ta med mig en skiva till någon och kolla om de kan spela den då.
 
Sv: Blir ruinerad!!

Hur gör du när du bränner ned filmer?

Använder du samma märke på DVD-skivor? DVD-R eller DVD+R. DVD-R har störst kompatibilitet, medan DVD+R har bättre felkorrigering. Min DVD-spelare vid TVn tycker inte om TDK:s DVD+R, men DVD-R skivorna går fint... Man får prova sig fram och sedan hitta ett märke som fungerar.
 
Sv: Blir ruinerad!!

Tips:
Pioneers spelare är överlag väldigt duktiga på kompatibilitet med de flesta DVD-R och DVD+R skivor.
 
Sv: Blir ruinerad!!

Tror att jag löst problemet. Använde Roxio att bränna med förut, det gör även om filmerna till DVD. Det krånglade för mig sedan så jag provade lite olika, men nu installerade jag Roxio igen och har lyckats bränna två filmer. De är lite hackiga på en del ställen, men de funkar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 394
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 230
Senast: LovingLife
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 901
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 315
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp