Blir jag utbuad om jag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

shlubberdubb

Trådstartare
kommer in på en dressyrbana klädd så här?

tavling.jpg

Det skall till plastrong och nål.

Jag gillar beige ridbyxor. Tänkte ändå har vitt schabrak till svart sadel och träns på pålle.

Om detta inte godkänns skall jag skaffa vita ridbyxor till tävling.

Kavajen kom i posten idag (tackar och bockar åt en viss person).

Sv: Blir jag utbuad om jag...

Har för mig det står i TR att ridbyxorna skall vara ljusa, så dina beige borde vara godkända.

Har för mig det står i TR att ridbyxorna skall vara ljusa, så dina beige borde vara godkända.

I den blingade konservativa dressyrvärlden är det stooor skilnad godkänt enligt TR och gädkänt av övriga ryttare. ;)

Godkänt enligt TR är det ju, det oroar jag mig inte för. Såg på globen på TV att någon där red med beige ridbyxor.

Måste töja ut stövlarna. Var ett smärre h-vete att stänga dragkedjan.

Det kan du väl ha. Dock tycker jag att kavajen är lite väl "pösig".

Det kan du väl ha. Dock tycker jag att kavajen är lite väl "pösig".

Det är en stl 38. Kan inte ha mindre. Det får jag inte plats i. Den sitter bekvämt ochjag kan röra mig. Skall se hur det ser ut uppsuttet. Jag är inte rädd för att plocka fram symaskinen om jag behöver fixa till det. Ställde mig i sadelställning hemma och familjen tyckte det såg bra ut.

Jag är en bredhöftad madam vilket gör att allt som passar runt höften (och bysten) sitter löst runt midjan. Något jag fått lära mig att stå ut med eller sy in.

Visst kan du tävla i dessa byxor, men det är inte vanligt. Det man ser mest av tonade vita ridbyxor är de som går mera åt champagne hållet än beiga.

Jag är konservativ dressyrryttare... vita ridbyxor är ett måste ;)

Sedan hade jag nog sytt in kavajen lite i midjan, blir snyggare med lite mer markerad midja.

Såhär har jag tävlat, detta var dock en "engelsk ridklass" men med klädsel enligt dressyr-tr. Jag fick massa kommentarer om att jag var snyggt klädd från andra ryttare och publik :)

22473328.jpg

Hade samma kavaj och hjälm i dressyren men med helt vita ridbyxor (ocg champangefärgat schabrak med brun kant)

Jag bedömmer bara från den lagt ut här.
Om du inte kan ta en mindre hade jag då sytt in den i midjan .

jag tävlade med beiga hela förra säsongen, tycker det kan vara trevligt att sticka ut lite(och jag hatar när trosorna syns så jvla väl!). ang kavajen tycker jag absolut den sitter bra, först och främst ska det vara bekvämt annars kan inte jag rida alla fall.

Jag är iofs ingen dressyrryttare utan är mer för hoppning men jag tycker att det du har på dig ser jättebra ut :laugh:

införskaffa vita ridbyxor :D Tycker det är snyggast när färgerna går ihop. Beige går bra med brunt och typ beige shabrak (eller som seabaz), men med vitt shabrak å mörkblå kavaj tycker jag det är snyggast med vita brallor oxå!
Införskaffa ett par sköna rejäla boxertrsor så syns de inte heller ;)
kavajen syns lite dåligt men möjligt att den kan tas in lite i midjan - framhäv formerna kvinna! :D

- framhäv formerna kvinna! :D

Mest kvinnliga dommare härikring. Inget att imponera på... I alla fall inte vad jag vet.

Skall se vad jag kan göra åt kavajen. Det är skönt att inte vara född med tummen mitt i hand.

Beige schabrak har jag så kan matcha med det.

Fast nu skall jag dra in till stan innan banken stänger.

tycker det beror lite vilken nivå man tävlar på. är det bara klubbtävlingar så tycker jag att man får ha vad man vill typ.

men tävlar man högre klasser kanske man ska vara lite mer noga.

jag tycker det är jättensnyggt med beige, brun osv. men jag skulle valt en brun eller svart kavaj.

Nu är jag inte dressyrryttare längre, så min åsikt kanske inte spelar nån roll=)

Står ingenstans färg på varken ridbyxor, kavaj, handskar, stövlar, schabrak i TR
Det enda som står om färg är att det ska vara ljus polotröja eller ljus skjorta mao inte ens den är eg färgkodad.

Tänk om folk någon gång kunder sluta tro så mycket om vad som står och istället kolla upp sanningen.

Senast ändrad:

Jag har ett par helskodda vita som jag inte använder längre....vill du prova?

Sen skippa plastrongen tills du tävlar lite högre, häromkring är det inte många med plastrong nuförtiden.

I min hemstad finns duktig skomakare som lästar ut!

Jag tävlar alltid i den färgen på ridbyxorna även internationellt. Tycker det är snyggt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 650
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Wilfa
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 461
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar