Blir Galen HjÄlp!!

Smurfoff

Trådstartare
har en kattunge på 12 veckor som inte är rumsren! när hon är på ovanvåningen så går hon på sin låda som är i mitt rum men när hon är i hela huset och vi har ett rum där med en kattlåda på nedervåningen också och jag har visat henne den flera gånger men ändå pissar hon och skiter bakom bokhyllan. jag ser henne aldrig göra det men när jag ser det så visar jag henne, blev så arg innan så jag tog hennes nos i kisset och sen raka vägen till kattlådan men hon fattar ändå inte utan sen låg det en tolle bakom bokhyllan!

blir galen !

Sv: Blir Galen HjÄlp!!

Om jag var katt skulle jag också vägra gå på lådan om jag fick nosen nedstoppat i mitt kiss. :smirk: Tror du att katten förstår varför du gör så?? :eek:

Ställ lådan där hon vill kissa istället, så går hon säkert på den. Är kattungen 12 veckor har du ju nyss tagit hem henne och hon kanske är lite orolig fortfarande.

Att stoppa ner nosen i det hon gjort kommer garanterat inte att lära henne nått. Du har 14 sekunder på dig, innan katten inte förstår vad den gjort för fel. Så sluta genast med sånt!!

Se istället till att hålla henne på liten yta. Först ett rum. När hon går på lådan där, så utöka med ett rum. Osv tills hon förhoppningsvis är helt rumsren.

sorry men blev bara så irriterad :( hon går på lådan på ovanvåningen men när hon går ner så årkar hon inte gå upp för att gå på lådan och vi har ett kattrum som e på undervåningen som jag har visat henne hela tiden men hon vägrar att gå där. och hon kissar och bajsar i köket och mina föräldrar vill inte ha kattlådan där

Ni kanske kan ha kattlånad utanför köket och sen, när hon lärt sig gå där, flytta den lite i taget mot det rum där ni vill ha den sen.

Vad använder du för sand?
Jag föreslår att du använde en sand som heter "kattsan". Blå förpackning, lite dyrare (men drygare) och finns att köpa på ICA. Sanden är vit och den suger åt sig kisset men det blir inga klumpar, och den luktar inte.
Lite trevligare för katten att gå till.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 511
Senast: Pratsch
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 334
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I