Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar de flesta ston ta sig på första försöket vid betäckning/semin
Finns det någon statistik på detta?
Brukar de flesta ston ta sig på första försöket vid betäckning/semin
Finns det någon statistik på detta?
Är det då helt utan sprutor av ngt slag?I runda slängar tar sig 50 % på första, 25% på andra, och sen några procent som tar sig på 3-4-5 brunsten.
Tack för era svar!
Det är intressant att veta på ett ungefär hur många som tar sig på första försöket.
Jag hade ett sto som bara tog sig varannat år. De år hon tog sig var det på första, de andra året kunde vi betäcka på 3-4 brunster utan resultat. Hon fick alltid fina välskapta föl.
Hur många gånger testar ni?
När byter ni hingst?
Första semineringsbrunsten är väl första semineringsbrunst oberoende på hur stoet kommit i brunst?Är det då helt utan sprutor av ngt slag?
Min 16 åriga maiden som inte visade brunst fick PG o troligen även pregnyl o blev då dräktig på det enda försöket iom att det var så sent påtänkt.
Alla våra har alltid tagit sig på första brunsten både med och utan föl vid sidan. Naturlig betäckning.
Förra året betäcktes 8 ston och även de tog sig på första.
Har för mig att det finns statistik som säger precis tvärtom att du har högre dräktighet på inseminering än naturligt. Men sen är det visserligen inte jätte ovanligt att en del krångelston som inte tar sig på inseminering helt plötsligt gör det vid naturligt.Funderade just på detta i denna tråd, är det större chans att det tar sig på första försöktet om det är naturligt mot inseminering?