Blir bara så ledsen!

Sv: Blir bara så ledsen!

Då hämtas han imon. De har ändå brytit mot kontraktet gällande bla fodret och jag bryr mig inte för de kan ju knappast göra så mycket ändå..

Men de kan väl inte förbjuda mig att gå in i stallet/hagen och hämta honom?
Om jag hade haft körkort (17 år) så hade han redan stått i stallet men det är ju föräldrarna som ska köra.. och det är ju 40 mil..

det är ju inte direkt något vi här på buke kan göra. Antingen ringer du och säger att du hämtar hästen imorrn eller låter du hästen vara kvar och ser vad som händer.

Det var ett evigt tjat... Tycker inte hästen ser lidande ut på någon av bilderna. Mindre ryggmuskler, ja, men så var han inte i topptrim när du lämnade han heller vad jag förstått?....

Han hade stått helt i 2 månader så han var i bra skick för vad han gjorde och han borde se mycket bättre ut nu än vad han gjorde då. Han har varit där i 3 1/2 månader. Har skickat ett sms eftersom att han inte svarar på tlfn. Skickade att eftersom att de har brytit mot kontraktet på 3 ställen ( inte gett tillräckligt med foder, inte skott och han gick i rasthage) så hämtar jag honom imorgon.

Du kände inte på hästen. Som jag sagt så var pälsen uppburrad så han blev 3-4 cm större på varje sida eftersom att det var -10 ute.

Här är han i lätt träning(4 år):
26254356.jpg

Här är han nu(7 år):
26192933.jpg

Tycker inte en häst ska se ut så. Tycker du?

Tycker du inte att en häst som man skulle se revbenen på om den vore klippt är smal/mager?
Han hade inte ngt fettlager alls. Han har MYCKET päls.

Tycker att han ser mer proportionelig ut hos dig.
Men om du är missnöjd är det väl bäst att ta hem honom?
Ridskolehästar har ju ett tufft liv oftast.
Att bara maila kansek dock kan ses som lite oseriöst?

Kan dock tillägga att jag inte läst igenom alla sidor i tråden, utan kan ha missat något ang hur du ska göra! ;)

Tycker dock att han ser mer proportionelig ut hos dig, även om han är rundare på ridskolan, men ser lite "bukig" ut

Vi har haft mailkontakt ända från början, det var så de tog kontakt med mig.

Han ska hämtas imon. Dock så får vi skriva under ett papper att han hämtas i befintligt skick (alltså utan besiktning), men det är det värt:).

Han har brytit mot kontraktet på minst 2 ställen så jag kan visst hämta honom. Vad är det du inte förstår?

Han har ju brytit mot kontraktet, då kan jag väl ändå ta hem honom:confused::cry:

först verkar du tvärsäker på att du kan ta hem honom, i nästa andetag är du inte alls säker. Jag förstår inte varför du inte hämtar honom när det passar dig om du nu är så säker

Vi har haft mailkontakt ända från början, det var så de tog kontakt med mig.

Han ska hämtas imon. Dock så får vi skriva under ett papper att han hämtas i befintligt skick (alltså utan besiktning), men det är det värt:).

vi får hoppas du säger det sen även om problem uppstår

Kn ni inte ta ut en distriksvet som besiktigar honom nör ni hämtar honom? Kan ju bli dyrt ifall det skulle visa sig vara något sedan...

Tycker du gör helt rätt som hämtar honom. Det är dock inte så enkelt som många här verkar tro att bara åka och hämta hästen. Det kan leda till att man själv råkar illa ut!!

Hoppas det löser sig!

Inte för att ge dig dåligt samvete eller något sånt, men det var inte bara en undanflykt för att slippa en eventuell besiktning? Alltså från hans sida.

Det vet jag faktiskt inte. Men han såg "rätt bra ut". Alltså han haltade inte, eller jo han ömmade ju lite men inte lika illa som sist. Men jag kände att jag bara ville ha hem honom.. Ville inte att han skulle gå lektioner och se ut sådär.

Senast ändrad:

Hur snabbt kan man öka lusernet förresten? Jag gav honom 1/2 kg ikväll men hur snabbt kan man öka upp det?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 553
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 487
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 645
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 455
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30