blinkande lampa som start!!!

LadySara

Trådstartare
japp de har en av klubbarna i vårat distrikt införskaffat vet ej om de blir flera.. funkade otroligt bra den helgen som dom invigde de.. behöver inga små stackars barn som står i mastodont klasser med över 100 starter å flagga längre...

finns det fler som varit på nån tävling där en blinkande lampa anävnds istället för flagga??
positiva /negativa erfarenheter???

Sv: blinkande lampa som start!!!

Int för att jag har varit med om det men det låter juh jättebra :D Som du sa så slipper juh barn stå och vifta med en flagga när det e ca 100 starter:D

jag vet en klubb som har ett trafikljus... lampan lyser röd och när man får startsignal lyser den grön :D

jo, många klubbar i skåne har haft det en tid. Jag tycker det funkar bra. Man slipper då alla missförstånd om startsignal om flaggaren står och sover. (vilket är ganska vanligt)

Ja, jag var på en tävling i somras då de hade en lampa som blinka. Många som inte fattade det, men när det slår igenom bättre så tror jag det blir toppen!

Jag har hört om det men aldrig mött det på tävling. Tycker att det är ett bra initiativ :)
Domarens startsignal eller pip i högtalaren funkar inte alltid. T.ex. när det är utomhustävlingar och väldigt blåsigt.

dom informerade innan start å mitt i klassen å mellan klasserna mm... verkfade funka kanon .. om man nu inte har en häst som är rädd för blinkande öjus...... hihi

Man slipper då alla missförstånd om startsignal om flaggaren står och sover. (vilket är ganska vanligt)
Jo, de är ju inte så konstigt, hur kul kan det va att stå där o frysa i flera timmar?!?

Ungefär lika kul som för resten av banpersonalen....

men övrig banpersonal kan ju byta, flaggaren ska ju stå där under hela klassen.

tycker att det är en kanonidé, jag som brukar börja inbilla mig att jag hör startsignalen när jag är nerväs :crazy:

i Laholm har dom ett trafikljus som lyser när man fått startsignal. mkt praktiskt.

sen tkr jag en signal fungerar bra också, i vart fall inomhus.

de funkar bra med signal om du är hörande.... många som är döva eller har hörselskador tävlar å en signal gör att dom itne vet när dom ska starta om dom ej har någon på läktaren som ger tecken. men med ett blinkande ljus eller något annat lyse så ser dom de.

Nu är det ju så att flaggaren INTE är där för att folk ska se om de har fått startsignal eller inte, så det kvittar fullständigt om de har ljussignaler eller inte, flaggaren är till för den som tar den manuella tidtagningen och inget annat.

Sen så har jag för mig att flaggare nummera får bytas ut i klassen (tror inte ens det är krav på flaggare längre), har inte TR här på jobbet, men kan kolla när jag kommer hem vad det står om det om ingen anna kollar upp det tidigare.

Det låter Väldigt intressand faktiskt :D

Jag tycker att det låter som en jättebra idé!

Men min erfarenhet är att många tidtagar anläggninger fungerar väldigt dåligt. När vi annordnar tävlingar har vi alltid någon/några som tar tid manuellt eftersom att den automatiska ofta lägger av. För dom blir det ju extremt svårt att få en rättvis tid om det inte finns någon flaggare.

Fast en ide skulle ju vara om man nu hade en lampa som bara lyser utan att blinka och att den slocknar precis när man går genom start då kan man ju börja ta tiden efter den!:idea:

dom informerade innan start å mitt i klassen å mellan klasserna mm... verkfade funka kanon .. om man nu inte har en häst som är rädd för blinkande öjus...... hihi

mm flera i avd B ville inte gå mellan ett hinder och väggen där lampan satt senast Perstorp hade tävling men det löste sej ändå.

Tycker det är bra!

Fast en ide skulle ju vara om man nu hade en lampa som bara lyser utan att blinka och att den slocknar precis när man går genom start då kan man ju börja ta tiden efter den!:idea:

Men det bygger ju på samma princip som den automatiska tidtigningen, får ni inte den att funka hur skulle ni då få det här med lampan att funka på det sättet du beskriver??
Flaggarna är ju det ni har just för att det INTE funkar som det ska så någon kan ta tiden manuellt.

Jag tycker det är dåligt att de tagit bort flaggarna på tävlingarna.... :( :cry:
Det var ju mitt "jobb" liksom! :(
Jaja.. På den tävlingen LadySara pratar om så stod jag ju ringmaster istället.
SJÄLV! FEM KLASSER AV SEX! UTE! Tävlingen var i ridhuset. Jag var inte mycket varmare då än efter alla de tusen ggr då jag stått flaggare :smirk:

Grejen var den att i september då vi hade våra nationella utomhustävlingar hade vi det de två första dagarna. Sedan fick vi byta till flaggare då lampan inte syndes för solen...

Ja det e ju förståss sant... :smirk: anledningen till att den automatiska tidtagningen inte fungerar är ju för att utrustningen är så pass dålig. Så vi lär ju få fortsätta med flaggare tills det finns någon säkrare typ av tidtagning...

Liknande trådar

Ridning Suck, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Min ponny har varit skadad sen i april, så han vilar just nu vilket innebär att jag...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: castle_bar
·
Hästmänniskan eller medryttare. Det har på sista tiden kommit så många trådar som handlar om negativa erfarenheter om fodervärdar/ägare och...
2
Svar
34
· Visningar
3 204
Senast: EllaanL
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 086
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 724
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar