blind kanin?

W

wallerie

hej! det skulle behövas lite hjälp om kaniner här då jag inte riktigt kan sätta fingret på vad som hänt min kanin...:confused:
det har blivit (mer och mer på sista tiden) en vit "hinna" över hennes ena pupill:( jag vet ej vad deta är men det verkar som om hon ser på ögat (hyfsat i alla fall), sen vet jag ju inte HUR bra hon ser :crazy: för hon kommer alltid springande när hon ser mig i "hagen".

är detv någon som har erfarenhet av detta? tacksam för svar
//T

Sv: blind kanin?

Finns några olika ögonsjukdomar som ger som en hinna över ögat. bla. grå starr. din kanin kommer troligtvis att bli helt blind på ögat om du inte åker till vet. så de får titta på det och ev. åtgärda det. Att hon alltid kommer springande till dig i hagen kan bero på att de är hejare på att lära sig känna igen sin skötares steg och röst bara med hjälp av hörseln.

Sv: blind kanin?

Finns några olika ögonsjukdomar som ger som en hinna över ögat. bla. grå starr. din kanin kommer troligtvis att bli helt blind på ögat om du inte åker till vet. så de får titta på det och ev. åtgärda det. Att hon alltid kommer springande till dig i hagen kan bero på att de är hejare på att lära sig känna igen sin skötares steg och röst bara med hjälp av hörseln.

tack för svaret! är detta smärtsamt för henne? hon är gammal och även om jag abosolut inte vill att hon ska må dåligt på nåt sätt så känns det som om det kanske kan kosta ganska mycket pengarr...
om hon ändå bara finns kvar i ett half år el nåt:cry:
men om det gör henne ont på ngt annat sätt än att hon ser dåligt blir det vet så fort så möjligt..

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 344
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka