blev anfallen(inte jag då(

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska ta detta men när jag och en skulle gå hem från affären så blev inte jag då som tur var men min vän anfallen av en hund han bet henne.Jag gick runt för att jag såg hunden och tänkte* går nog hellre runt den hunden* tänkte jag hörde nått som lätt bakom mig och kollar bakåt se Helena och sen hunden och sen på henne och försåt vad som hade hänt...Blev allmänt rädd.

Det är polisanmält men ändå inte kul .

Detta är sant

Det är väldigt obehagligt att vara med om!
Men de allra flesta hundar är väldigt snälla och det ska mycket till innan de bits!

Om du tycker det var väldigt obehagligt och känner dig lite rädd för hundar, så hade jag rekommenderat dig att be någon du känner som har hund.
Som tränar och är aktiv och verkligen kan det här med hund. Att få hälsa på snälla hundar och så kan den personen förklara de enklaste sakerna av hundens kroppsspråk!

Hade en vän som var väldigt hundrädd och tyckte det var jobbigt så fort hon såg en hund. Men så skaffade hennes föräldrar hund, när hon lärde känna den och lärde sig läsa av hundar så släppte det!

Okej Jag var då inte rädd men har respekt för just Kamphundar vilket det var en pittbull.Jag väljer helst att gå runt eller gå en annan väg runt hunden.

De som användes (används) till kamp, ja. De som har diverse kamphundsblandningar till sällskap eller för att vara tuffa är inte lika krassa.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 259
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 264
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej har en rescue fr spanien amstaffblandning på 6 år, steriliserad tik. Hon älskar människor o barn, men när det kommer t andra hundar...
2
Svar
23
· Visningar
3 913
Senast: Londons
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 571
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Adoptivhund vägrar gå ut
  • reservdelar till klösträd