Blandras igen????

pippilotta

Trådstartare
Måste bara fråga om denna blandning verkligen kommer att fungera som enbart sällskapshund.
Labrador/Schiller/Drever/springer spaniel.
Jag tycker ju inte det för det är ju idel jakthundar och denna bor i en lägenhet och ägaren tycker att det är en toppenblandning.
Hunden är nu 15 veckor och väger 13 kg, jag tror att den kommer att ligga på en vikt på ca 40 kg som vuxen, ägaren tror att den bara kommer att väga 20 kg.

Vad säger ni om detta?

Sv: Blandras igen????

Svar nej och OM den nu skulle göra det så tippar jag på att nosen kommer vara i backen ca 95 % av hundens livstid...

//E

Sv: Blandras igen????

sällskapshund blir det nog inte av det där nä! Har man tur kan man få en bra jakthund, kanske både drivande apporterande och eftersök.
Eller så blir det en asjobbig hund utan förarkontakt alls... Men sällskap nä! å 20 kg låter väldigt lite tror du har mer rätt!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 505
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 945
Senast: Hedinn
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 510
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar