Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är en tjejmiddag?Tjejmiddagar är tjejmiddagar och inte partnertillställningar.
Motsatsen till en killmiddagVad är en tjejmiddag?
Lite som djävulens påskmiddag på blåkulla, där man dansar baklänges och äter med röven?Motsatsen till en killmiddag
Lite som djävulens påskmiddag på blåkulla, där man dansar baklänges och äter med röven?
Men vilket är vilket? Alltså är det på kill- eller tjejmiddagar man äter med röven?
Om jag bjudit till tjejmiddag och någon av gästerna frågade om hon kunde få ta med sin partner skulle jag sagt nej direkt. Tjejmiddagar är tjejmiddagar och inte partnertillställningar. Det blir litet annorlunda. Och den som inte kan komma utan sin partner får väl stanna hemma då och vi andra får snacka och ha kul.
Vänners partners betraktar jag som (potentiella) nya vänner. Jag ogillar lite när folk reduceras till någons partner, mycket trevligare om de får "en egen" plats i umgängeskretsen så att säga.
Tråkigt med din vän. Det är lite läskigt med folk som går (slukas) upp i tvåsamheten så.Tja. Jag håller med dig på ett sätt. På ett annat inte. Jag brukar försöka lära känna mina vänners partners och barn, för att det är kul att umgås allihopa...också, ibland.
Men vännerna...speciellt de "gamla" som en har en lång historia med, de har en helt egen plats i hjärtat. Jag kan säga ärligt att fast jag verkligen gillar de flesta av mina vänners partners, så skulle jag inte sakna nån av dem om deras relation med min vän tog slut, och inte heller känna något behov av fortsatt kontakt. Det är liksom inte samma sak.
En av mina allra bästa vänner har jag mindre o mindre kontakt med då hen alltid ska ha med sin partner...en person jag visserligen gillar, men som tar så jäkla mycket plats att min vän, som är betydligt mer tillbakadragen, kommer helt i bakgrunden. Jag tycker det är skittråkigt och hade mycket hellre umgåtts med bara vännen.
Tja. Jag håller med dig på ett sätt. På ett annat inte. Jag brukar försöka lära känna mina vänners partners och barn, för att det är kul att umgås allihopa...också, ibland.
Men vännerna...speciellt de "gamla" som en har en lång historia med, de har en helt egen plats i hjärtat. Jag kan säga ärligt att fast jag verkligen gillar de flesta av mina vänners partners, så skulle jag inte sakna nån av dem om deras relation med min vän tog slut, och inte heller känna något behov av fortsatt kontakt. Det är liksom inte samma sak.
En av mina allra bästa vänner har jag mindre o mindre kontakt med då hen alltid ska ha med sin partner...en person jag visserligen gillar, men som tar så jäkla mycket plats att min vän, som är betydligt mer tillbakadragen, kommer helt i bakgrunden. Jag tycker det är skittråkigt och hade mycket hellre umgåtts med bara vännen.
Shit vad skumt att de bara antog att de kunde ta med sig respektive utan att fråga! Tolkade dig som att de inte kollat om det var ok?
Jag hade tyckt att det var helskumt. Ok självklart om de bara "är det ok om xxx hänger på", annars hade jag nog reagerat. Förstår mig inte på folk som verkar vara sammanväxta med sin partner....