Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En allmän fråga.. Hur många i den här tråden har någonsin sett en svensk vild varg egentligen?
Dessutom, till skillnad från människan så är det inget annat djur som tycker att det är kul att döda. De dödar för att äta. Människan dödar för nöje och kallar det jakt.
Jag bor i ett björntätt område mitt i norrbotten. Mina familjemedlemmar är jägare hela högen och en av dom där skjutgalna rackarna då gissar jag.
Just nu har vi väldigt mycket björn härikring men dom springer undan så snabbt så det är väldigt ovanligt att man ens får se dom. Antar att man säkert har blivit spanad på både en och två gånger av björnen fast man inte har sett den själv. Här pratas det mycket om att tänk om man skulle få se björnen det hade varit något. hur kul det nu skulle vara om man väl fick se den det vete rackarn. Men dom håller sig som sagt väl gömda i skogen.
Skulle björnen däremot komma in i samhället så skulle läget bli ett annat. Vill absolut inte ha dom på gården. Vill lika lite ha vargen på gården.
Trams. Dags att läsa på. Inga djur nöjes-jagar.Men katter är nöjes-jägare, jag tror lo också gör det... ibland.
Trams. Dags att läsa på. Inga djur nöjes-jagar.
Ja det är väl ingen som sagt att de inte gör det?Mina katter tog ofta fåglar och möss utan att bry sej de minsta om dom när dom va döda sen, så jag skulle nog tro att katter jagar och dödar utan att vara hungriga.
Precis, de övar sig.Däremot så tror jag mer på att dom kanske över teknik och liknande och inte kanske just nöjesjagar. Utan har väl som syfte att bli bättre jagare helt enkelt.
Det finns inte ens 200 vargar i sverige.
O vart har du hittat de sifforna?! De där finns i bara Värmland + alla andra!...