Björkis !

Sv: Björkis !

BJÖRKIS skrev:
Ojdå, det var inte roligt att höra! Var det verkligen så illa? Visst, OP är ingen ungdom längre men att hon va så trött verkar konstigt, hon brukar ju göra fina resultat på sprinterdistanser annars. Jag vet att hon varit borta från banan ett tag pga kotledsinflammationer, tränaren va osäker på om de skulle ta ut henne mer men bestämde sig för att ge henne denna säsongen oxå.

Vart finns du nånstans? Vem jobbar du hos? Alltid intressant att veta.

som sagt var d första gången jag red en arab så jag har inte direkt nån "känsla" för hur mycket dom borde orka, men d var en kul upplevelse! Jag finns för det mest ute på angarn rider åt Nadja Bellander och lite åt alex mclaren.

Sv: Björkis !

Jag som tränare anser att man är korkad om man inte tar åt sig av det som ryttarna säger. Man får väl prova sig fram och se vad som funkar bäst helt enkelt. Jag kan bara säga att Nariaat blir arg ju mer grejer som plockas på honom, därför ska jag nu under vintern försöka hitta något som han trivs med.

Och idag kom så äntligen svaren från proverna, de visar mycket riktigt att Nariaat bär på infektion, han är därmed ursäktad för sin placering. Hade blivit väldigt fundersam om det inte hade visat något, då hade man fått börja rota ännu djupare.
Proverna visade även att han hade något låga värden av järn i kroppen, förmodligen pga infektionen, det är ju inte ovanligt. Men för att hjälpa honom på traven kommer jag ge honom tillskott av koppar och järn under två månader.
Nytt prov kommer att göras om 2-3 veckor, jag vill se att det går åt rätt håll.
Idag är han för första gången sen löpningen sitt vanliga glada jag, springer, leker och har glimten i ögat! :bump:

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 014
Senast: cewe
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 156
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka