emlem

Trådstartare
Jag är dagmatte till en mysig liten tikdam:laugh:
saken är den att hon blivit biten 2 gånger på 3 månader, första gången allvarligt och andra gången mindre allvarligt men behövde ändå sys:crazy:
Båda gångerna attackerna har inträffat så har det varit med de riktiga ägarna så jag har inte bevittnat själva attackerna.

När jag hade egen hund blev hon aldrig biten av en annan hund, tack och lov men jag börjar bli lite fundersam nu och undrar hur vanligt det egentligen är att hundar biter andra hundar så att de måste söka vård?

Kan ju tillägga att det inte är något fuffens med ägarna;)

Sv: Biten

hur vanligt det egentligen är att hundar biter andra hundar så att de måste söka vård?

Jag kan inte svara på hur vanligt det är, men jag skulle vilja påstå att det nog är allt vanligare. Hundarna blir allt fler och ägarna blir allt fler. Alla ägare är inte så kunniga och alla hundar är inte så stabila. Till detta kommer också att allt många hundägare inne i städerna är förvisade till små inhägnade rastgårdar för att släppa hundarna lösa i. Många tänker inte på att en liten trång rastgård med många för varandra okända hundar lätt kan leda till bråk. I dessa rastgårdar händer tyvärr många bitincidenter.

Sv: Biten

Att hundar blir bitna är nog inte så ovanligt, att de däremot blir bitna så att man måste söka vård är (hoppas jag) nog ovanligare. Min förra hund hann bli "attackerad" flera ggr redan som valp men blev aldrig så illa biten att jag behövde söka vård för det.. (Att jag själv däremot borde ha sökt vård ena gången när jag försvarade henne är en annan sak ;) Blev biten i låret så pass att jeansen gick sönder och det rann blod nedför benet.) En av mina nuvarande hundar höll också på att bli attackerad som valp men jag gick emellan och lyckades köra bort den andra hunden.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 678
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: Emmi
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 384
Senast: Sezziyanen
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 051
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025