Birma Import??

Wild Rein

Trådstartare
Vilket land har dom mest exklusiva Birmorna?? Jag har förstått att en del importeras från Australien? Jag har hittat Birma i USA hos en kompis till en av mina vänner där...någon som vet hur rasen är i USA??
Jag kan det mesta om Import av häst...men mindre om hund & katt..:angel:

:)

Sv: Birma Import??

Varför vill du importera? Vad har du för mål?
För att göra en lyckad import krävs stor kunskap om linjer och standard (tex skiljer sig ofta idealen på de olika kontinenterna åt så en katt som är showstjärna utomlands kan vara helt fel här).

Generellt gäller att för att få köpa en bra katt från usa krävs både kontakter och meriter, de etablerade uppfödarna är extremt petiga med vad som släpps vidare.

Tänk igenom allt väldigt noga så att du inte betalar multum för en katt som inte är mer än en medelmåtta här. En import från usa och australien är runt året (ca 10 mån) när den är redo att komma hit.

Vi importerar hela tiden för att hålla avelsbasen sund, men det är absolut inget jag hade gjort för en sällskaps/utställningskatt. Det är så stora chansningar inblandat.

Sv: Birma Import??

Dom mest exlusiva birmorna kommer faktiskt från Sverige, det är väldigt många birmor som exporteras just från Sverige. USA har inte alls samma standard på birman som vi har här, så en snygg birma i USA är ofta inte en snygg birma i Sverige. Anledningen till att man importerar birmor till sverige är för att få in nytt blod så att inte alla ska bli släkt med varandra till slut och då importeras dom främst från Finland, Tyskland, Österrike och Italien.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 961
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka