Bioglucomin

Evergreen

Trådstartare
Ni som ger det, hur mycket ger ni? Vilket mått använder ni?

Har haft "vanligt" Glucosamin innan, och där fick man med ett mått (en msk) men med Bioglucominet står det att man ska ge "Ett dosmått" (VAD är ett dosmått?)
och "Ett dosmått är ungefär 60 gram" (eller om det var 80?)
Hur mäter man GRAM?

Ojoj, det här blev virrigt.
Hoppas någon kan hjälpa mig!
 
Sv: Bioglucomin

Har gett både vanligt glucosamin och bioglucomin, men det var mått med i båda. Glucosaminet hade en tsk mått med i burken och bioglucominet hade en ?ml mått (minns inte hur mycket den rymde).
1 tsk=5ml enligt mitt mått här hemma :smirk:
 
Sv: Bioglucomin

Evergreen skrev:
Ni som ger det, hur mycket ger ni? Vilket mått använder ni?

Har haft "vanligt" Glucosamin innan, och där fick man med ett mått (en msk) men med Bioglucominet står det att man ska ge "Ett dosmått" (VAD är ett dosmått?)
QUOTE]

Jag ger Bioglucomin och jag ger ett dosmått. Dosmåttet finns ju i burken? Varför skulle du mäta upp det i något annat? :confused:

Mvh Huntress :)
 
Sv: Bioglucomin

Ojoj :o
Hittade inget dosmått i min burk.
Först.
Sen grävde jag lite & hittade ett ;)

Pinsamt pinsamt...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 372
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 595
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 578
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp