Sparrisen123

Trådstartare
Jag vet att jag har sett det någonstans, och en snabb googling gav en del träffar.
Men det finns ju en hel del att välja på. Jag vill ha något som reserv, vanligtvis åker hunden i bilbur men man kan ju behöva åka i annan bil någon gång akut där inte bilburen passar eller så, så därför jag funderar på bilsele. Men är det bara den riktigt dyra som duger, eller kan även någon billig modell fungera? Känns ju lite trist att lägga massor av pengar på något som knappt kommer användas, men samtidigt vill jag ju att hunden ska åka så säkert som möjligt.

Är en hund på ca 30 kg kanske jag ska tillägga.

Sv: Bilsele?

Jaa, vill du att hunden ska åka säkert med sele så är det Allsafen du ska köpa. De billiga skulle inte jag ge så särskilt mkt för!

Kika om du hittar den på Blocket/tradera eller liknande.

Jaa, vill du att hunden ska åka säkert med sele så är det Allsafen du ska köpa. De billiga skulle inte jag ge så särskilt mkt för!

Kika om du hittar den på Blocket/tradera eller liknande.

Ja hunden åker relativt säkert i en Allsafe sele, under förutsättning att hunden väger 20 - 25 kg o att man inte krockar i hastigheter över 50 km/h.
Vid högre hastigheter blir det nog mos, men man slipper få en elefant i nacken.

Dom billigare med plastknäppen är totalt värdelösa om det smäller.

Ja hunden åker relativt säkert i en Allsafe sele, under förutsättning att hunden väger 20 - 25 kg o att man inte krockar i hastigheter över 50 km/h.

Alltså, banta jycken och kör sakta :idea:
Nej, skämt å sido. En Allsafe lär vara bättre än en billig även på en tyngre hund, eller hur? Då får jag helt enkelt införskaffa en sådan :)

Alltså, banta jycken och kör sakta :idea:
Nej, skämt å sido. En Allsafe lär vara bättre än en billig även på en tyngre hund, eller hur? Då får jag helt enkelt införskaffa en sådan :)

Ja Allsafe är säkrare för alla hundar, o speciellt passagerarna.

Företaget garanterar bara det som de testat.
vad jag hört från blåljuspersonal så hjälper ingen sele i världen hunden från att bli mos i höga hastigheter.

Nej, det kan jag tänka mig, hunden sitter ju ändå relativt oskyddat.
Men som sagt, hellre sele och det skydd alla i bilen ändå får av den, än inget alls, om buren av en eller annan anledning inte går att använda.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 133
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31