Billingeritten

FamPont

Trådstartare
Solen skiner å starten har gått för 12 milarna. Ja är ju speaker idag så är den nån som kommer sitta framför datorn idag å till vidareförmedla info till alla via buke så går det bra att ringa mig :) ja finns på eniro.

Sv: Billingeritten

Rapport från Billingeritten kl 15.31

I YRSM över tolv mil är de två första placeringarna klara:
Annelie / Dahle etta
Frida / Cadam tvåa

Linn / El Pepas låg trea men red tyvärr fel och tappade tid. Därför är det ett flertal ryttare som snart väntas till mål och det är osäkert vem som tar bronset

På 5 milen är de tre första placeringarna:
Kristina Hinas / My Melody
Mikaela Karlsson / Ambrosia
Ida Ovemyr / Karoline Wixy

På 12 milen leder Maria / Power

Ingen rapport från 8 milen

På 120 km (ej YRSM)

Maria Hagman / Power
Sandra Henriksson / Amber 13,7 km/h
Maria Nordenfeldt / Ramsa 13,5 km/h

Sådär, hemma igen, får tacka alla inblandade för en jättebra dag! Hade så trevligt så och har faktiskt rösten i behåll fortfarande ;)
Såg att resultaten låg ute på Billingens hemsida redan!

Måste bara säga att umgås en hel dag med distansfolk är bra för själen, för vilka trevliga människor alla är!!

Tänkte tacka alla inblandade idag! :bow: Otroligt trevlig tävlingplats!!!
Är trött och sleten, men är stolt över Madde & Catanyas 4;e placering på 50T -klassen!!! :banana::bump::love::D

Bilder håller på att laddas upp på min bilddagbok (bilddagboken.se --> maddislarsson), orkade inte skriva bildtexter :o är mest hungrig och trött nu!

Tack återigen för en helt underbar distansdag!!!

/Maddis - 'slaven' i Team Lönnroos

Det var faktiskt första gången som jag red Billingeritten, och vad FINT det var på Billingen!
Där skulle jag kunna tänka mig att bo (om det inte finns huggormar bland stenrösena...:crazy:)

Det var faktiskt första gången som jag red Billingeritten, och vad FINT det var på Billingen!
Där skulle jag kunna tänka mig att bo (om det inte finns huggormar bland stenrösena...:crazy:)

Ja det är jättefint där och Kinnekulle... har du rdit den ritten, där var det också fin natur!!
Stort tack till arrangörerna och till Camilla och carola som levererade min häst för dagen. Jag red ju arabgaloppören Assischca som är i full galoppträning. Hon hade lite svårt med pulsen i förbesiktningen då hon tyckte man borde springa på travbanan särskilt när speakern presenterade hästarna.... Men under ritten skötte hon sig exemplariskt och var hur säker på foten som hellst bland steniga partier!! Höll jämnt travtempo med rutinerade distanshästen Charad (som snart har 3000 godk km), det är inte dåligt för en galoppör...
Ingen placering denna gång (men 30 minuter bättre tid än hennes stallkamrater Bandelero och Exir hade på sin distansdebut).

då är man på väg hem efter en rolig ritt.
Stort Tavk till Billingens distansklubb som arrangerade en jätte bra tävling och framför allt härligt med alla dessa glada och hjälpsamma funktionärer/veterinärer, det är sånt som gör att man trivs:)

kl

vill oxå tacka för en trevlig ritt!
vi blev ju tyvärr uteslutna efter första slingan pga hälta, men jag är ganska nöjd med ändå. det måste hänt något i slutet för han kändes jättefin hela ritten.

nu hoppas vi bara att det inte är något värre än att det går över inom ett par dagar. igår syntes ingen direkt hälta men han är lite ojämn fram.

...och även jag instämmer i hyllningskören! :D
Tyvärr blev min man utesluten pga hälta i första grinden, men jag och Bandy red vidare och klarade oss helskinnade ;) igenom vår första T50!:bump:
Snyggt arrangerat som vanligt, Billingens Distansridklubb!!

När jag lyckas återställa datorn (eller OM, kanske jag ska säga) efter förra veckans åsk-krasch, så kan nog även jag bidra med ett par bilder så småningom :)

Instämmer också och tackar för en supertrevlig ritt! Är sååå glada att vi blev godkända trots Opals retliga balltramp när det var några km kvar.

Billingeritten kommer bli en tradition!

Liknande trådar

Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 074
Senast: MiniLi
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
47 48 49
Svar
967
· Visningar
30 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka