Billigare maskmedel?

S

Suuz

Är det bara jag eller har maskmedlen blivit billigare? Köpte cydektin i november på recept kostade 188:- TROR jag, och jag köpte det idag utan recept för 181... Men nu blev jag så otroligt osäker :rofl:

Såg även att equimax är receptfritt, när hände det?

Suuz - som sällan eller aldrig handlar maskmedel

Sv: Billigare maskmedel?

Vfr köpte du Cydectin på recept:confused:? Cydectin har vart receptfritt ett bra tag...:p
Det var inte nån receptavgift som tillkom då?

Apotekets prissättning är outgrundlig... :smirk:
Oftast är läkemedlet billigare utan recept... men inte alltid!

Det är inte apoteket som sätter priserna.. Jag växlar mellan olika avmaskningsmedel då jag säger ifrån vilken substans jag vill ha, och så hämtar de det medel som "är billigast just nu". De olika märkena konkurrerar ju med varandra och har därmed "priskrig" på avmaskningsmasknaden precis som med allting annat. Det handlar ju inte om några större summor, men de sänker och ligger några kronor under konkurrenten, och sen går det upp och ner..
Men oftast är väl läkemedel billigare på recept, även djurläkemedel, eller?

Ska man bara ha en spruta är det inte läge att köpa med recept, då blir det dyrare (ingen aning om varför!). Men köper man en hel kartong så lönar det sig att ha recept!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 908
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 838
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
31 368
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 218
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka