Billiga färdigfoder?? Tex müsli

Sv: Billiga färdigfoder?? Tex müsli

Jag vet inte vad du tycker är billigt men jag har fodrat med Hippos Müsli Bas och den kostar 159:- för 20 kg. Min häst älskar den.

Det låter ju som ett bra pris tycker jag , ska kolla upp :D Vad är den till för typ av ridning/hästar?

Det finns ett nytt müslifoder där med som du kan kolla upp som är för tävlande hästar.

Slänger in en fråga:
Vad har ni för erfarenheter av Fibergi's müsli?

Den är klibbig, så man får vara försiktig med den. Min häst fick foderstrupsförstoppning av den! Men de blir fina i pälsen iallafall!

Du kan väl inte kalla Hippos Müsli Bas för billigt ? Det kostar ju 7,95:-/kg. Det är ju snuskigt dyrt. :crazy: . Du måste ju slå ut det per kg för att se den verkliga kostnaden per kg. Att bara stirra sig blind på att en säck kostar 159:- är ju ganska missledande. Undrar om det verkligen finns färdigfoder som kan kallas *billig*.

Jo men om man jämför med andra müslifoder så är det kanske billigt.

Finns det något annat foder att ge?
Det är till ett 4 årigt halvblod, ev även nordsvensken på 9 år. Halvblodet ska ju bara grundridas i sommar i stort sett...

Vill inte ge korn, krafft eller betfor.

Jag tycker inte det är särskilt dyrt för ett müslifoder men det är kanske bara jag som tycker så?

Just Horsefeed är billiga, inte minst nu när de har introduktionspris... :)

Mvh Cissi

Salsas Müslifoder kostar 3.50 för bas mix, 4.50 för hot mix och 5.50 för havrefri mix. Priserna är plus moms.

Fibergi's musli använder jag till mina hästar och man ska inte ge mineraler till för att allt finns redan i. För en ponny på 400kg så ger jag ( ska man ge) 400gram musli och valfri mängd havre. jag råkade att läsa lite fel på förpackningen och ponny blev som en galning , men rolig och rida. MVH Emma

Ska och ska...det får ju ens grovfoder avgöra ifall mineraler måste ges eller inte. Bara för det heter färdigfoder/fullfoder betyder det ju INTE att det täcker allt jämt. Har du ett skithö med dåliga värden så kan jag garantera dig att du i 9 av 10 fall behöver ge tillskott även med ett färdigfoder.

ok, använder mig av Fibergi bas annars. Så man vill gärna hålla sig till Fibergi om det går! :)

Alla dessa mûsly foder vart finns dem att köpa?
Är det lantmännen (grodden) eller?

Jag ger Hippo Müsli bas därför att hästen älskar det! Vet inte vad andra müslisorter kostar, men "min" müsli är iaf inte billig tycker jag! (159 kr/20 kg som redan nämnts)Dessutom är det ju bara en 20 kilossäck också. Men eftersom hästen älskar det så struntar jag i om det är dyrt, det är ju han som ska äta! ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 033
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix