Billiga dressyrhingstar i år?

MaRomer

Trådstartare
Startade en tråd förra året ang billiga dressyrhingstar! Men kan inte hitta den, så startar en ny.

Tänker på de hiingstar som fullkomligt vräkes bort! Förra året var ju tex en hingst på W (kommer inte ihåg namnet) som "reades" ut.

Så vad kan man "fynda" i år? ;)

Sv: Billiga dressyrhingstar i år?

Tyvärr så får man gå igenom dem själv och kolla. Än så länge är de inte så många:)

Är det ingen ordning på dig, jag vet redan vem jag ska betäcka min tvååring med nästa år;)

Nu ska jag vara lite tråkig och påpeka att jag tycker att det är dumt att stirra sig blind på "reahingstarna". Visst, om det är en hingst som matchar bra och du skulle kunna tänkt dig till ditt sto även om den hade "fullpris" så är det inget fel i att använda den till stoet. Om det däremot är så att du väljer den bara för att den är billig och ser snygg ut så tycker jag att du ska tänka om, den ska matcha ditt sto! Det är det viktigaste.

Hingstens avgifter är i det stora hela en piss i Nilen innan du fått fram en färdig ridhäst av ditt avelsarbete så lägg hellre någre extra tusenlappar på hingsten och förbättra chanserna till en fin avkomma!

Nu ska jag vara lite tråkig och påpeka att jag tycker att det är dumt att stirra sig blind på "reahingstarna". Visst, om det är en hingst som matchar bra och du skulle kunna tänkt dig till ditt sto även om den hade "fullpris" så är det inget fel i att använda den till stoet. Om det däremot är så att du väljer den bara för att den är billig och ser snygg ut så tycker jag att du ska tänka om, den ska matcha ditt sto! Det är det viktigaste.

Hingstens avgifter är i det stora hela en piss i Nilen innan du fått fram en färdig ridhäst av ditt avelsarbete så lägg hellre någre extra tusenlappar på hingsten och förbättra chanserna till en fin avkomma!

De hionstar jag kikar åpå ligger på 15 t- 20 000:- utan sseminstationens avgifter;) Men tycker det är kul att se vilka som reas ut!

Warsteiner reades ju kolosalt galet å jag gillar honom verkligen! Men frågasn är ju om han passar på cortez blodet!

Vad bra!
MAn blir gärna lite orolig när man ser en sådan formulering som understryker att man söker efter de billigaste hingstarna.

Personligen skulle jag inte lägga Warsteiner på Cortez, risken finns att det blir tungt och burkigt. MEN jag vet ju inte hur ditt sto ser ut, hon kanske är jätteädel och har fullblod på mödernet?

Personligen skulle jag inte lägga Warsteiner på Cortez, risken finns att det blir tungt och burkigt.

Och galet :eek:.

//har haft två Cortez-ston i avel varav ett kvar, Warsteiner skulle jag kanske kunna tänka mig att lägga på en snäll nordis ;). Alla avkommor jag har träffat har haft mycket humör (detsamma gäller för Cortez-hästarna), kapabla och snygga men inte snälla.

Håller helt med!

TS, jag såg din andra tråd där du visade stoet och jag skulle verkligen inte lägga W på den.

Personligen skulle jag inte lägga Warsteiner på Cortez, risken finns att det blir tungt och burkigt. MEN jag vet ju inte hur ditt sto ser ut, hon kanske är jätteädel och har fullblod på mödernet?

Cortez, anart äe hon. Och hon är en bastant dam! Finns en tråd om just hingsval till henne!

Och galet :eek:.

//har haft två Cortez-ston i avel varav ett kvar, Warsteiner skulle jag kanske kunna tänka mig att lägga på en snäll nordis ;). Alla avkommor jag har träffat har haft mycket humör (detsamma gäller för Cortez-hästarna), kapabla och snygga men inte snälla.

Det är just skarpheten jag är rädd för! De har ett mmagini sto som är betäckt med honom, så blir spännande att se vad hon kläcker ut!

Då måste vi vara galna som fick en warsteiner-cortez avkomma 2011 och väntar ännu en nu i sommar ;) haha

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Tilly_85
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?