Billig quickhitch till shettis"

Jamtland

Trådstartare
Billig quickhitch till shettis\"

Eftersom jag har så svårt att komma åt en dator nu föe tiden vore det hemskt snällt om ni kunde tala om för mig var man får tag på en quickhitchsele i bra kvalitet och till bra pris? Vad har ni för märken? Fördelar, nackdelar?

Jenny

Re: Billig quickhitch till shettis\"

Tjadu, här nere i alla fall har QH inte ännu fått nåt större genomslag bland shettisarna. Jag har nog bara sett en familj som har det och de har även stora travare...

Jag hittade nånstans (Biderman??) att man kunde köpa en QH-däckel att sätta på sin vanliga sele. Har dock inte en susning om var man hittar QH-sulky till shetland. Den enda jag sett är den som gjorts reklam om på insidan av omslaget till Ponnyronden - f*n minns vad den hette... :p

Re: Billig quickhitch till shettis\"

Nej, jag har inte heller sett så många, och hade jag bara haft en ponny hade jag inte ens funderat på saken. Men näste år hoppas jag på att alla tre småttingarna ska ara pigga och fräscha och täla, och ska jag och kusken hinna med tre stycken som ska selas av och på så gäller det nog att ha quickhitchar för att hinna... ;)

Men man kan tydligen göra om selarna själv så jag tror jag gör så istället. Tack för hjälpen ändå!

Jenny

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 337
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 958
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar