Billig månad, någon?

Sv: Billig månad, någon?

Hänger också med på detta, efter alla räkningar denna månad så har jag kvar 1000 kr på ICA-kortet och 1200 kr i plånboken! Får se hur det kommer gå :)

Jag behöver jämt billiga månader, som sjukskriven har man aldrig mkt att röra sig med. Och nu när både csn och hundens försäkring vill betalas nästan samtidigt + att vi ska till vetten idag så är det lite småkris:nailbiting:

Kan dock tipsa om Spenatsoppa och Blomkålspaj. Det dyraste där är nog äggen ;)

Åh, ska tillägga att planera veckans mat I förväg så man har en lista att följa när man är I affären det sparar pengar för mig iallafall. Tanken är att man ska enbart komma hem med varorna på listan men det är jäkla svårt ibland :p

Senast ändrad:

KL

Mattips:

Enkel (och billig) pastasås:
1 paket krossade tomater (jag brukar ta med örter)
1 paket grädde (Milda mat och visp brukar det bli här - 2,5 dl)
Lite honung
Krydda som man vill. Idag tog jag en halv grönsaksbuljongtärning, en vitlöksklyfta , fryst basilika (har kommit på att det är smart att ha ett litet paket i frysen!) samt salt och peppar

Koka pasta till och hyvla gärna över lite ost.

Det går SNABBT och är som sagt en billig maträtt :)!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 921
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
2 261
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 623
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar