Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Och så kommer du med ännu fler... Här i Göteborg har det givetvis blivit regn lagom till helgen efter en vackert vårig (jobb)vecka. Så jag är lite extra bitter. ;)

Ungisen är ett litet (nåja, hon är större än "storebror" redan) sto, f. 11 e. Lambourghini - Sir Caletto. Köpte henne i höstas och är barnsligt kär i lilltjejen som just nu gör livet surt för "storebror" Battis hela dagarna i hagen och för övrigt är alldeles underbar. :love:

Nu är hon hemma!!! Min fina häst som jag köpte för 2 veckor sen men som jag inte kunde ta hem då. Sto född 2009 efter Hohenstaufen II.

Hälsar på nya grannen
photo.php

Och en liten sväng i hagen hann hon med också
photo.php

...Hmm, lyckades inte få bilderna att synas? :(

kl

Här får ni något roligt att kritisera ;)
Jag och min quarterhäst plockar ibland fram dressyrartilleriet då jag anser att all träning är bra träning och att även våra amerikanare ibland behöver plockas upp i en högre form. Det är en utmaning att hitta styrkan och självbärigheten i rygg och bakdel i låg form och för att få de upp och ur bogar och framknän så känns ett engelskt dressyrarbete som en god träningsform att varva med ibland.
Jag kommer dyka upp i tråden titt som tätt då jag tycker dressyr är väldigt roligt!
Vi tränar och tävlar till vardags i ridgrenarna inom western, dressyrgrenarna enkelt översatt. Min häst är dock ko och reiningavlad (breda axlar/bogar, korta framben, byggd i nerförsbacke och med en enorm motor i bak), så ibland är det lite som att försöka be en ardenner att göra piruetter. :D Han har en stundtals ganska hård skalle med enorm arbetsvilja (förb*nnade kosseblod), en arbetsvilja som ibland är svår att mätta.

dressyr25_5321ea682a6b22b3cf0888fd.jpg

dressyr26_5321ea6dddf2b3026bf45bfe.jpg

dressyr32_5321ea922a6b22274137bb83.jpg

(skjuter matte ur sadeln :laugh: )

dressyr15_5321ea232a6b22a249f5aec8.jpg

dressyr16_5321ea2eddf2b371f72a95ee.jpg

dressyr14_5321ea199606ee3ac85ec204.jpg

dressyr6_5321e9f22a6b2202c6c36b4f.jpg

Alltså jag är lite svag för gula quarters efter att jag fått prova en westernriden sån som var superrolig att rida:). Din kuse ser absolut trevligast ut på bilderna utan gramanen.

Gramanen fick han på när jag ville jobba fram mer tryck i steget och att han kom upp och ur utan att behöva tjafsa med huvudet. Jag gillar hjälptyglar, om de används rätt, i måttliga mängder och endast i ett klart syfte. Quarterhästar är härliga, och speciella!

Har absolut inget mot graman i sig, tro inte det. Men hästen ser bättre ut på bilderna utan:).

*kl*
Mitt första inlägg i denna tråd med min ganska oflashiga PRE valack

t7zz0k.jpg

2dmdtop.jpg

syqgqc.jpg

Råkade bli dressyr för oss även om tanken var en liten skimmel till roliga uteritter när jag köpte honom för nio år sedan när han var två år gammal.
Han är aldrig tävlad eftersom jag anser att det är knöligt att hålla på med sånt.

Tycker inte han ser direkt oflashig ut, FIN!

Kl.
Senaste bilderna på min 3,5 åring.

Sen kanske det var för länge sen, men är det någon som känner igen den här sötmulen?! :love:

lägg in bilderna igen! Vill se ju! :)

kl

mitt stora välrullade odjur :love:

57efa61aad3811e3b46e0e4c3f548967_8.jpg

Den där bilden borde innebära att du longerat/kollat honom nu... Hur såg det ut???
*håller tummarna*

Försiktig optimism.... Han såg rätt bra ut idag, ska höra vad veterinären säger också bara. Säger hon ok så ska han sättas igång och så får vi se hur det går. Skadan är ju där den är tyvärr, men håller tummarna stenhårt att han kan funka. Sen vet jag ju inte alls hur mycket han tål eller hur länge det kommer hålla, det kan vara en månad eller ett år -ingen aning. Men kändes bra att han såg såpass bra ut idag.

Min plan är att hämta honom till helgen och sätta igång honom utefter vad veterinären säger.
Men detta innebär också att fina fuxen åker hem till helgen och det är tråkigt.

KL på mig själv.

bidrar även med två suddiga små prints från gårdagens film (som ligger i filmtråden). Skulle fotat idag men fotografen hade inte riktigt kläm på kameran så bilderna blev så mörka att vi inte syns ;) :p Därav prints istället ;)

Lilla tjockistanten har gått två strålande träningar i helgen. Bara väldigt basic grundjobb, men precis vad vi behöver. Häääärlig känsla de bitar där det klaffar. Grymt när tränaren bara kan komma in och "peka" -gör såhär och tänk såhär... och det funkar ^^

hg_532603b7e087c353a6066e52.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Himla fin din är! :D

Har inga ridbilder så får bli en från mobilen. Blev riktigt taggad på att tävla nu efter att ha varit med en kompis.. Då är det alltid roligt att rida efter, plus att det alltid går jätte bra ;p Önskar att det fanns bilder från dagens ridning för det gick SÅ bra! Hästen sköt mig ur sadeln i traven! Och nej, det var inte för att hon sprang med huvet i vädret ;)

Hon ser lite smått galen ut..
c9cfa9150a5b22addd79aee136e52980.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka