Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

KL: Kompott på min prinsessa :)
pic_52697bbee087c36b42f592d0.jpg

pic_524c8820e087c32d03eb8fc5.jpg

pic_52697bd59606ee5e1bcef38a.jpg

Hur är det med henne nu? För visst var det den som hade nån rörelsestörning? Eller minns jag fel nu:o?

*kl*

Inte särskilt dressyrig bild, men jag har ridit b-ponny idag:D. Skippade sadeln eftersom ordinarie ryttare är så liten att jag inte kan sitta i den. Herregud vad nyttigt det är att rida alla möjliga sorters hästar! Kommer ha träningsvärk i magen i morgon tror jag för hon har lärt sig att dra sin lilla ryttare ur sadeln och det var inte så himla lätt för mig heller att hålla mig stark..
1381404_10201578548737464_231081088_n.jpg

Snyggt stall och häst, är det Bruksbalkens säkerhetsboxar ni har? :) Matchar bra till dina hästars färg. ;)

Min häst matchar höstlöven

1384184_10151641066245882_1531417259_n.jpg

1375666_10151641066960882_1132754945_n.jpg

Hur är det med henne nu? För visst var det den som hade nån rörelsestörning? Eller minns jag fel nu:o? /
Nej då du minns rätt, men det var mitt andra sto. Hon avlivades förra månaden pga kroniskt gaffelbandsinflammation. Gick ej att avla på eller rida på så jag tog det beslutet:(
Men damen på bilderna är fullt fungerande;)

Det där var en donna i min smak. Jättefin sida, och hon är väl bara två?

Igår fick min polle nytt kandar. Köpte ett begegnat ifrån Döbert men det blev tyvärr för litet med visst stänger så det såldes vidare och istället blev det ett ifrån Passier i x-full... Vilken kvalité!

Jag är ledsen men det förra bruna var mycket snyggare trots at detta också är fint:p.

Primula: Tyckte väl att hästen inte helt stämde i utessende med den andra. Himla tråkigt att hon inte gick att klara:(.

[/QUOTE]

Efter mkt om och men sa spontankopte jag honom sa nu kan jag presentera honom med namn. :)

Han heter Rock Today och ar en 6 arig westfalen efter Rock Forever. Tavlat en hel del med vinster och placeringar i unhastklasser.
Han vart uttvald som dressyrtalang i tyskland och sald pa elitauktion till en ung tjej som inte vagade rida honom. Hamnade i en hage i nagra manader tills jag fick tag pa honom. Tufsig. Oklippt. Mager. Inga muskler. Ovaccinerad.

Nu ska vi se om det gar att gora superstjarna av honom igen!!!

Åh vilket trevligt spontanköp :) ;)

*kl*

Bild på min svarting idag efter dressyrpasset

20131026_183209_526c2266ddf2b33af61aab67.jpg

Observera beviset på att hon är begiven på äppelpellets, snyggt grönt 'läppstift' ;)

Hellre grönt läppstift än att hästen har rött skum i mungipan :p morots godis innan tävling är ingen bra idé :D

*kl*

Här är jag och min ponny hon är 5år 141cm, riden 12ggr på bilden :)
(Jag vet ridbyxorna matchar inte :p )
Jag är 28, 167cm lång och trivs bra på min lilla tjej :)

Tack alla som svarat. :)
Nu blir det till att bygga upp honom igen sakta men sakert. Han ar valdigt valutbildad men helt ur kondition.

Maste shoppa dressyrsadel med han har sa hog manke att ingen av mina passar.
Far posta I sadeltraden tror jag...

Måste bara få visa en bild på min sötrumpa till häst.

Nu när vi rider rätt händer det massor med musklerna och detta såg jag i förrgår.. tänkte wow är de där min häst?? hehe JAAAAA de är de=)

Musklerna börjar komma=)

Jorunnsrumpaokt13_zpsf7a0a0f3.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat