Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Dom är verkligen lika! Vad är din för kuse:)?

Visst är dem ;-). Kan ju inbilla mig att det är min häst hon rider :idea:.

Min är ett litet halvblod, ca156 cm. E: gammal modell holländskt halvblod u: eng fullblod. På bilderna är han nog 5 år, idag är han 8 (-05). Så han har biffat på sig lite nu.

hon är så snygg din tjej! :love:

KL.
Sista tömkörningspasset idag, imorgon flyttar han till en fin lösdrift :)

Zolero 2½ år e.Zuidenwind-Sack-Flamingo

1378131_10151735631671344_600031686_n.jpg

Mooi: Ljuvlig första bild :love:

Charlotte1975: Snygging!

Martina_m: Vad är det för stam på din fining?

MorvanMorr: Kul med en SWB, stam? :) Kladdigt värre!

Dressyrteamet: Va komiskt att era två är så fina, stam på din?

Cela: Läcker färg och ser rörlig ut, ligger Bernstein längre bak i stammen?

Mitrolle: Snygg häst! Vem av dina är det?

Mooi: Fantastiska bilder på läcker häst! Stam?

*kl*
Fjärilsviol (e.Connaisseur u.Frida(36) ue.Tip Top - Maraton) häromdagen i vårat nya stall, i princip färdigbyggt, "lakritsstallet" som det lite komiskt kallas
995730_10151634037500951_177135225_n.jpg

1377292_10151634037505951_308286001_n.jpg

Forsythia älskar sitt nya stall - mkt stora boxar och öppet både ut mot gårdsplanen och in mot stallgången :D
1380511_10151641684015951_1431504527_n.jpg

Tjusig häst och fint stall!

Min på bilden är Jolie f. 2003 e.Bayron-Herkules som jag numera försöker skola om till dressyrhäst.

Tack :) vilken av hästarna tänkte du på? Fuxen eller den mörkbruna?

Alltså, dina hästar är fantastiska -de är grymt snygga redan som bäbisar och det verkar hålla i sig uppåt med.

Haha jag kom på att jag också måste skriva här, bara för att jag är dressyrmänniska i grunden. Har dock inte tränat på väääääääldigt länge, ca 3år med endast skogsridning så jag är riktigt ringrostig nu...

Försöker hitta knapparna på min mycket fint men ny utbildad 09.a :) Jag känner knappt igen honom själv så nu har vi lära känna varandra en vecka innan tränaren kommer hit ;)
1383499_10151931428688094_1636266506_n.jpg

Här är dessutom min blivande dressyr stjärna ;)
Finns att följa i 12.ornas tråd. Cash "svarta faran" - Halvblod utan stam - ca 153cm hög och "fyllde" 1år och 5månader så sent som igår. Pappan är inte godkänd med är själv efter Donnerhall och morfar är Uttini vad jag vet iaf :)
1383800_10151896741508094_334566505_n.jpg

Han är en mycket härlig pojk som just nu ska börja tränas som handhäst. Mkt mer gör vi inte än. Han är mest bäbis i hagen och verkar tycka livet är bra härligt! Lägger väl upp bilder här i framtiden då och då, men mest syns han nog i 12.ornas tråd ;D

Tack tack! :D Syns det att det är en travare/korsning? haha jag tycker han har fantastiska gångarter iaf, väldigt stora när man sitter på, super härlig häst! Men jag börjar fundera på om jag ser stor ut på honom? O.o eller behöver jag glasögon? ;)

kl

Min lille har blivit stor grabb, kandarpremiär igår.
Jag har dragigt mig lite för det för jag tycker att det är så bökigt med alla tyglarna :p Men nu tyckte chefen att det var dags så vad gör man.

Lilla häst hade längtat hela sitt liv efter detta ögonblick.... se bara på entusiasmen! :D

kandarpremiaumlr.jpg

Fast han var jätteduktig, den enda skillnaden var väl att det var svårt att äta äpple efteråt :)

dom är jättefina båda två!

Kul att komma igång igen, det är så roligt att träna! heja! :)

MissFideli: Tack tack :)

Fragile: Haha min svarta lilla fara? Så söt är han inte alltid ;) Idag var hade han riktigt dåligt tålamod med hovslagaren, men att vara ensam i hagen var inte farligt... Mycket speciellt häst x)

Charlottee: Ja visst är det kul! Hoppas allt går bra med Zolero på nya stället! Lillasyster verkar ju trivas så de gör han nog också med pojkarna ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Träning och hälsa del 12
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25