Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

för jag tycker att jag har kortat dom.. ser sen på bild/film att dom är jättelånga fast jag tror att dom är mer ok

Sätt en tejpbit på tygeln där du ska ha handen:). Så blir det lättare att påminna sig själv när tygeln glider ur och blir för lång.

Jag har haft samma problem och har faktiskt slagit knut på mina tyglar så att jag håller i knutarna eller precis framför dem. Då glider de inte så lätt heller

Jag har haft samma problem och har faktiskt slagit knut på mina tyglar så att jag håller i knutarna eller precis framför dem. Då glider de inte så lätt heller

Påsklämmor funkar super! De ligger jättefint i handen och tyglarna glider inte ur. Man blir dessutom väldigt påmind om var man ska hålla tygeln :p

Men haha vad påhittigt!
Måste hitta nåt som håller mina ben stilla nu bara. Behöver större klämmor!

Min gamla tränare satte fast stigbyglarna i sadelgjorden med sporremmar. Tyvärr ledde det bara till att jag fick inflammationer i muskelfästena på framsidan för att jag spände benen knasigt... :meh: Men det funkar tydligen för vissa. Nu rider jag på tillräckligt stora hästar där skänklarna får stöd och så tänker jag: samma vikt i båda stigbyglarna och slappna av i benen. Då funkar det lite bättre...

*KL*
Vi gör inte mkt vettigt just nu. Borde vara i högform med tanke på meeting i helgen men jag har haft trassel med ryggen så sjukgymnasten blev helt förskräckt idag när jag kom dit. Han sa att min häst måste vara lite okänslig och strunta i att jag är sned om jag vill få några bra poäng i helgen, så vi får väl se. :(

Friserade manen och svansen idag i alla fall inför meetinget (pannluggen fick han behålla för alla flugor). Lite massage fick Z också.

Efter frisering:

IMG_3942.jpg

Före frisering:

IMG_3914.jpg

IMG_0006.jpg

kl

Har aldrig postat bilder här förr. Nu ska vi se om jag lyckas få iväg en bild här...
1002282_10152990953400104_1774697308_n.jpg

Min treåring som kommer ridas en del dressyr på, är väl tanken i alla fall :)

Det har allt hänt lite sen du fick honom :) får ta och komma ner och spana på er irl nån dag ;)

Så gör jag ibland med. Har funderat på om det beror på att jag sitter för brett in den sadeln jag har, så jag kompenserar genom att fälla den/dem bakåt för att det är bekvämare.

Ja det tycker jag allt du ska göra mooi! Det är en mycket basic nivå just nu, typ som att hitta stöd på tygeln. Gas och broms finns, nu ska vi 'bara' koppla samman det med stödet också ;) haha. Funkar fint i skritt och mestadels i trav :D Vi har tid på oss...

Han är en knabstrupper på ca 156 cm (har inte lyckats mäta honom hemma än).

Har har delvis godkänd stam och sedan några icke avelsgodkända i stammen. Men han är valack och en trevlig individ så det är ju struntsamma för mig :)

*kl*

Ska man bli dressyrhäst när man blir stor måste man träna på att INTE vara rädd för plaststolar :D
Till slut kunde han till o med välta en utan att fly till skogs :p

1084975_367299443373281_930954902_o.jpg

kl

Hjälper en kompis med en häst hon precis börjat rida. Han är tjock, lat och stel. :o Han har inte gjort mycket det senaste året, och det är mycket att jobba med!

Började med lite tömkörning idag för att inte nöta från ryggen allt för mycket
1098320_10153108110875061_111276573_n.jpg

Det tar lång tid att mjuka upp honom och han blir lätt framtung, men det är kul när det släpper och han lättar från handen, då är han en rolig häst!
644169_10153108110940061_175207505_n.jpg

531768_10153108110945061_1462998550_n.jpg

999386_10153108111295061_1021807664_n.jpg

(Ja, sadeln glider fram. Det ger sig förhoppningsvis i takt med att kilona runt magen försvinner! Han rids som mest i 20-minuterspass just nu)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama