Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Grattis! Vad roligt att det gick så bra :)
Hon är så fin din häst :love:

m85, Catrool och Bison:

Tack så mkt! Jag är såå nöjd och glad med min lilla tjej!
Igår var vi på vår första riktiga hopptävling och vi vann!
Så jag är helt överlycklig efter denna helgen! Det kunde verkligen inte gått bättre! :D
Usch vad jag skryter, men jag är så glad och stolt att vi kunde!

Grattis! Vad roligt att det gick så bra :)
Hon är så fin din häst :love:

m85, Catrool och Bison:

Tack så mkt! Jag är såå nöjd och glad med min lilla tjej!
Igår var vi på vår första riktiga hopptävling och vi vann!
Så jag är helt överlycklig efter denna helgen! Det kunde verkligen inte gått bättre! :D
Usch vad jag skryter, men jag är så glad och stolt att vi kunde!

Herregud vilken helg ni har haft! Fantastiskt ju! :D Grattis igen till hoppsegern också ! :D

Tack alla!

Får passa på o gratulera dig också till en fin helg!:)

Liten bildbomb

283696_503796859670217_187411559_n.jpg

922575_503766303006606_1427487421_o.jpg

969113_503768366339733_259643095_n.jpg

182894_503768646339705_1773010970_n.jpg

Synd att du inte kan påverka ang sadel ... Den ligger verkligen och stör rejält utifrån bilder /filmer :(

Ja det är synd :/ Rider numera utan sadel nästan oftare än med sadel.

Hihi det låter som att hon trivs med dig Ninya.
Roligt att få se hur du eller ni kanske man ska säga har utvecklats. Duktigt !!!

Eller så har hon bara insett att hon inte blir av med mig så det är lika bra att stå ut med mig :angel: (men jag hoppas hon trivs med mig!)
Tack så mycket! :D

Snor min text från filmtråden (och varnar för bildbomb):

Gårdagens pass :love:
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva passet egentligen. Jag vet inte om det är vårt bästa pass "prestationsmässigt" - men jag tror nog detta är mitt favoritpass i vilket fall. Kändes mjukt och trevligt nästan hela tiden från början till slut (även under våra bästa pass brukar vi alltid ha någon period då vi stöter på motstånd från varandra). Är bara sååå otroligt nöjd med Ninya och hur härlig känsla vi fick till. Att vi dessutom kunde/vågade hoppa många skutt utan sadel är bara en (stor) bonus

Ett fantastiskt råd jag drog till minnes när jag red är Thuaphua's råd som jag läst någonstans på buke - att ha omvänd tygelfattning, dvs att tygeln löper över pekfingret och sen neråt, istället för tvärtom. Blev mycket lättare att hitta större känslighet och bli mjukare i handen så! Red så en liten stund ett par gånger när jag kände att jag började fastna lite för mycket i handen.

Trav
5-16_zpsbe434cd2.jpg

6-18_zps4e9d8e47.jpg

11-12_zpsedbefc5b.jpg

Skutt^^
13-10_zpsc302dfa1.jpg

Trav
19-4_zps7914a87d.jpg

20-4_zps2a398eba.jpg

25-1_zpsba215ecf.jpg

Avtravning
26-3_zps244151dd.jpg

Finaste :love:
27-3_zps5cbc9072.jpg

Vad fina ni är!

kl

Smyger mig in på ett hörn här :o Är inte alls dressyrryttare egentligen, men vi har börjat nosa lite på det, jag och min häst. Kul med lite omväxling!

knightstrans_5191448bddf2b31fff223f9b.jpg

Ni ser ut att ha så mysigt tillsammans, och vilket jobb du gjort! :bow:

Kan inte minnas att jag sett någon bild på Ninya uppställd, har du någon sådan? :)

Jag är så avundsjuk på din sits!! Har testat att rida "min" Ebba barbacka nu senaste 2 gångerna och dressyren gick åt pipan kan man väl säga :p Ute var det mysigt dock!

Grattis Fenestra!!

Och vad härligt att det verkar gå så bra för många just nu och att alla har en underbar vår!

Det är väldigt länge sedan jag visade bilder på kamelen uppsuttet. Hon är mest jobbad från marken de sista månaderna men har nu åkt på träningsläger så matte ska få lite lugn och ro i väntan på nedkomst (jag har redan sjuk abstinens efter hästar och framförallt ridning...).
Idag var jag i alla fall hos tränaren och kunde ta några bilder. Hästen sköter sig och tränaren verkar gilla henne, men så är hon en arbetsmyra också.

Här är min favorit för dagen. Älskar svävmomentet!!

Bildbombar med resten utan inbördes ordning;

Ni ser ut att ha så mysigt tillsammans, och vilket jobb du gjort! :bow:

Kan inte minnas att jag sett någon bild på Ninya uppställd, har du någon sådan? :)

Tack så jättemycket! :)

Detta är enda jag har från i år, trött häst och ganska kasst ljus (får ta någon ny uppställningsbild snart!)
17-4_zpsfbc641fb.jpg

Jag är så avundsjuk på din sits!! Har testat att rida "min" Ebba barbacka nu senaste 2 gångerna och dressyren gick åt pipan kan man väl säga :p Ute var det mysigt dock!

Du anar inte vad härligt det är att höra, min sits har varit en sådan katastrof tidigare...

Det är skitsvårt när man är ovan, tog 20 minuter skritt innan jag ens vågade trava första gången :o Rida med sadel men utan stigbyglar tycker jag är en bra "mellanväg" tills man fått till sitsen/balansen nog mycket för att kunna rida vettigt utan sadel.

Vad fina ni är!

Tackar :)

Vad fin hon är:)! Funkar ridningen bra nu, för visst var hon knepig för ett tag sen och du funderade på att betäcka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama