Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Idag är jag löjligt stolt :D

Idag red vi vår första dressyrtävling tillsammans, visserligen bara en klubbtävling och LC men vi kom tvåa med 67,03% och bara en poäng efter segraren så jag är superdupernöjd och min lilla häst skötte sig alldeles utmärkt och ännu lite bättre :love:

375015_10152806534825223_1743356336_n.jpg

Fina hästar alla har!! :)

Tog några kort på pållan innan ridningen idag.
photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

Hm, får göra ett nytt försök. Vill ju att bilderna ska visas direkt....

Du måste nog ändra inställningarna på facebook så att bilderna är publika :)

Nu är det ändrat...
Men jag får inte bilderna att synas direkt i inlägget :banghead:
Får väl läsa på igen då... :o

Vimsan;
Åh vilka härliga bilder!

linafina;
Vad tjusigt matchade de är. Snyggt med rött!

dressyrteamet;
Han blir verkligen finare för varje gång man ser nya bilder på honom!

frittan;
Vad snäll han ser ut att vara. Han har lite "gentlemannalook" tycker jag :)

Fiorano;
Han är fin din kille !

pulkaskurk
Grattis, vad roligt!

Ja, det ÄR väldigt mysigt!
Även om det ibland tar på tålamodet att jobba med en unghäst så är det samtidigt så roligt och spännande.
Å jag har god hjälp av den gamle.
Han är väldigt sträng mot den grå :D

Novali01: Jag gillar honom mer och mer för varje dag å då var jag ändå stormförtjust i honom från början! Det verkar lovande för framtiden även om det är en bra bit kvar ;)

m85: De blev bättre än jag hade kunnat föreställa mig.
Bad sambon fota oss när jag red iväg och det var väldigt kul att se bilderna sen. Att båda uppförde sig exemplariskt gjorde inte saken sämre :love:

frittan;
Vad snäll han ser ut att vara. Han har lite "gentlemannalook" tycker jag :)

kul att du säger det. snäll är han men också ett riktigt busfrö med en räv bakom varje öra. ingen blir längre förvånad när han drar bockserier över hela ridbanan mitt i en dressyrträning :p

*KL

Lite bilder från förra helgen då vi invigde ny outfit (schabraket är glittrigt och gör sig därför inte så bra på bild som i verkligheten - men jag är kär i det :D ).

Ninya är på mycket trevligt och stabilt humör just nu, lite spändare än hon brukar vara, men inte så farligt och det går att jobba bort under passen. Fick höra att i måndags slängde hon av alla ryttare :eek: men när jag ridit henne har hon varit riktigt stabil i humöret så jag är iaf glad så länge hon håller sig på jorden med mig.

Trav
4-10_zps34807808.jpg

5-16_zps3b127f46.jpg

12-11_zpsc898e4da.jpg

Galopp
14-8_zpsb4168db5.jpg

15-9_zpsfc0d5ecc.jpg

Galoppökning :D
18-4_zpsa002d7bc.jpg

Galoppen har känts spändare än vanligt i två månader nu. Värst var det ett par veckor, sen blev den mer normal igen även om den fortfarande är lite spändare än den brukar. Fast nu känns den åtminstone helt normal i slutet av passen, så det går ju åt rätt håll i alla fall.

Senast ändrad:

Fint! Man ser ju att dina ben hamnar lite konstigt med den sadeln, men väldigt rak och fin i ryggen och fin vikel i armbågen!

Tack! :)
Nä sadeln hjälper verkligen inte till med någonting för min del... Väldigt härligt att höra, har haft perioder med både för raka armar och för höga händer/böjda armbågar så det är väldigt roligt att det syns att jag börjar hitta lite rätt nu (oftare åtminstone).

Synd att du inte kan påverka ang sadel ... Den ligger verkligen och stör rejält utifrån bilder /filmer :(

Hihi det låter som att hon trivs med dig Ninya.
Roligt att få se hur du eller ni kanske man ska säga har utvecklats. Duktigt !!!

*kl*
Idag fyller min älskade häst hela 12 år men det har han såklart inte insett fullt ut själv :D

Då han är under behandling/igångsättning så finns det inte så mycket variation i ridningen just nu. Men vi slog till med att rida barbacka för omväxlings skull då sambon följde med till stallet:

Min älskade tokhäst :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama