Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

*kl*

Ett annorlunda dressyrpass :D

920494_340873576015868_915182419_o.jpg

941688_340875579349001_1526394223_n.jpg

Tack :-)

Gimlan > Har en kompis med en Skywalker som kallas Sky så det givna smeknamnet var upptaget. Så vi klurade lite och det var min man som föreslog Kakan. När vi var i Skottland frossade jag i Scottish shortbread som var tillverkade av just Walkers. Så därav namnet Kakan, lagom långsökt men jag tycker det passar honom :-)

Det passar honom utmärkt :)

han ser verkligen tok-härlig ut! :love: och vad det syns att du gillar honom!

Måste bara fråga (ingen kritik), men känner du att han knäpper av i nacken och kröker snarare än trampar in ordentligt? Många importerade irländare jag har ridit har gjort så. och det är ju jättesvårt att se på bilder, men jag tycker mig se lite den tedensen hos din fina kaka också?

Hoppas verkligen inte du tar det på fel sätt, jag gillar verkligen din häst :)

Ibland blir han lite spänd och då kan han vika in näsan lite och släppa bettet, han tror det bor troll bakom granarna uppe vid kortsidan.
Men när han slappnar av tar han väldigt bra stöd.och trampar på.

Ok, då är jag med :)
Som sagt jättesvårt när man ser på bilder bara. ;) Ska bli kul att följa era bravader!

Han är väldigt grön och helt outbildad. Han har nästintill bara ridits ut och gått rakt fram helt utan krav på att gå i form.
Men han är väldigt positiv och lär sig snabbt. Det är så roligt att han formas efter mig, han är allt jag någonsin önskat mig även om det är mycket jobb.

Vilken fin häst du har! Vad hände med den andra du hade?

Lite bilder från träningspasset idag på min pålle.Ni är inte ensamma om att kolla neråt, får tjata på min medryttare konstant om både blicken och händerna! (medryttare som rider)

Han ser alldeles superhärlig ut:)!!

*kl*

Mitt Jun idag (och jaaa, linan är i backen:o shame on me.)

216224_10200508434145268_1005727057_n.jpg

ser ut att ha härlig energi! vad är det för ras?
och passade grymt bra i orange, jag får nog också inskaffa ett oranget set till min häst :D

kl*

min snart 21 år gamla hopphäst som sedan 6 år tillbaka mest agerar dressyrhäst och jag var iväg och försökte sätta första kvalet till MSV B igår. snubblade på målsnöret : 61,22%.

kalle_518c8e41e087c30a19de5c7a.jpg

Tack, svarar alla här!

Ja det är egen uppfödning. Hans pappa är en frieser och hans mamma är en arab. Han har helt okey gångarter som fortfarande är utvecklingsbara. Lite knä från friesern i traven och trevlig galopp. Pigg och framåt som sin mamma.

Han är väldigt grön och helt outbildad. Han har nästintill bara ridits ut och gått rakt fram helt utan krav på att gå i form.
Men han är väldigt positiv och lär sig snabbt. Det är så roligt att han formas efter mig, han är allt jag någonsin önskat mig även om det är mycket jobb.

Han är hur som helst en ny Bukefavorit för min del. Fallit stenhårt för honom :love:

Fina hästar alla har!! :)

Tog några kort på pållan innan ridningen idag.
photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

Hm, får göra ett nytt försök. Vill ju att bilderna ska visas direkt....

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt