Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Titta på de två nedersta galoppbilderna och på hästens rumpmuskler som syns fint och visar på att hästen arbetar korrekt. Sen säger du åt dig själv att det är din förtjänst att de är där och klappar dig själv lite på axeln :) Du är duktig!

Jag skulle vilja ha ett gummiband mellan hjälmen och... nånting som man kunde fästa det typ i axelhöjd så man skulle påminnas om det direkt när man tog ner huvudet. Dessvärre kommer jag inte på nån bra konstruktion.

Ett tips är att sätta tejp i nacken, lite sådär halvfäst i nackhåret och en bit ner, när man har huvudet i rätt position. Tippar man sedan ner huvudet känner man det på direkten. Japp, jag har prövat :p

---

Hoppas för övrigt att jag snart kan ge mig in i den här tråden, hoppas på lite bilder från träningen idag, har nästan inga ridbilder alls!

Titta på de två nedersta galoppbilderna och på hästens rumpmuskler som syns fint och visar på att hästen arbetar korrekt. Sen säger du åt dig själv att det är din förtjänst att de är där och klappar dig själv lite på axeln :) Du är duktig!

Tack för peppandet du är så snäll :)

Fiorano: Oops! Tokigt! Det var faktiskt lite värre än att bara råka ha den öppen på träning.
Men ändå lite skämmigt :o

Tack både Fiorano och Bison :)

Känns bra att jag lyckas dölja de allra värsta skavankerna iaf :D

kl

Min lilla dam igår. Äntligen har banan tinat fram så nu kan vi börja nöta där litegrann å kanske komma vidare i utbildningen:) hon börjar kännas ganska trevlig.. Hade tänkt försöka hitta en vettig tränare att träna för någon gång i månaden :)

dsc_7577_5187c36ae087c30805af8b51.jpg

dsc_7524_5187c3659606ee0d17eb4838.jpg

dsc_7567_5187c3689606ee0d71f62708.jpg

dsc_7619_5187c374ddf2b329088bd3ab.jpg

dsc_7600_5187c36de087c307f366796e.jpg

dsc_7679_5187c37addf2b328ec3ccb16.jpg

Typ så har jag varje gång jag tävlar, nackhåret trasslar alltid in sig i kardborren på plastrongen, GÅR inte att titta ner, mycket bra tips! :D

Ett tips är att sätta tejp i nacken, lite sådär halvfäst i nackhåret och en bit ner, när man har huvudet i rätt position. Tippar man sedan ner huvudet känner man det på direkten. Japp, jag har prövat :p

Ska bannemig testa! Älskar sitsövningar av alla de slag (om det nu kan räknas som det :p ). Gör under framförallt på min tjuriga 01:a som inte gör ett jota mer än man säger åt henne.

*KL*

Lite bilder från dressyrträning i går :)
Man blir helt varm i hjärtat när tränaren säger att vi dansar :love: Tyvärr kanske det inte riktigt fångades på bild, och jag jobbar fortfarande på detta med sitsen i den takt ryggen pallar :)

dsc_0035.jpg

dsc_0074.jpg

dsc_0040.jpg

Vilken käck häst, fint huvud!

Vilken himla snygg häst!

Snygga ni är!

Ser jätte trevlig ut hästen din :)

Oj, tack snälla..vad fina ni är!!:) Hon är så härlig att jobba med trots kombinationen fux å sto hehe.. Hon är bara riden i drygt 4 månader så hon är väldigt grön, men vi kämpar på... :)

Ok. Varifrån kommer smeknamnet? Väldigt gulligt, jag är bara nyfiken :)

Tack :-)

Gimlan > Har en kompis med en Skywalker som kallas Sky så det givna smeknamnet var upptaget. Så vi klurade lite och det var min man som föreslog Kakan. När vi var i Skottland frossade jag i Scottish shortbread som var tillverkade av just Walkers. Så därav namnet Kakan, lagom långsökt men jag tycker det passar honom :-)

Tack :-)

Gimlan > Har en kompis med en Skywalker som kallas Sky så det givna smeknamnet var upptaget. Så vi klurade lite och det var min man som föreslog Kakan. När vi var i Skottland frossade jag i Scottish shortbread som var tillverkade av just Walkers. Så därav namnet Kakan, lagom långsökt men jag tycker det passar honom :-)

Haha det var lite roligt :)

Jag gillar Kakan både som namn och häst :)
Ni ser toppenfina ut ihop :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt