Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Nämen Fiorano har för en gångs skull inte full koll :p
Denna lilla sötnos har jag haft i snart halvannat år. Val f.2005 e.Cosmopolite S
Han har figurerat i någon film- eller tävlingstråd här på dressyr, men så visade det sig att han är en vansinnigt trevlig ft-häst... :bump:
Kamel står hemma i stallet han också :)

Shame on me:D. Men när du nämner just Cosmopolite S så minns jag nån bild för säkert ett år sen? Du visar upp dig för sällan:p.

Det gäller ju att knäcka hur man maskerar att man tittar ner ;)

Spot on :D
Jag tittar ner väldigt ofta - men håller nästan alltid upp huvudet. Därav har jag aldrig någonsin fått någon kommentar om min blick av ridlärare. Den första som sa något om min blick var pappa när han fotade mig första gången förra året - han kan inget om ridning men kör däremot motorcykel, där blicken är mycket avgörande och därav tjatade han om det ;)

Jag skulle vilja ha ett gummiband mellan hjälmen och... nånting som man kunde fästa det typ i axelhöjd så man skulle påminnas om det direkt när man tog ner huvudet. Dessvärre kommer jag inte på nån bra konstruktion.

Ni ser ut att passa så otroligt bra ihop! Han är verkligen trevlig!:)

Senast ändrad:

Ni är jättefina! Hoppas att ni får en riktigt bra säsong i år!:)

Har varit inne på samma, funderat på att fästa runt svansen? O_o

När jag spelade basket hade vi som en sorts glasögon fast det var en skärm under ögat istället för glas, och vi hade dem för att lära oss att dribbla utan att titta på bollen. Nåt sånt kanske skulle funka? :P

Kanske fästa något snöre/gummiband i bh-bandet på ryggen och sen i hjälmen?
Borde ju bli väldigt obekvämt att titta ned då iaf:D

Tack! Vi klickade verkligen från första stund, jag är så otroligt nöjd med honom.

Kanske fästa något snöre/gummiband i bh-bandet på ryggen och sen i hjälmen?
Borde ju bli väldigt obekvämt att titta ned då iaf:D

Ja framför allt om man fäster den så att är ryttaren olydig och tittar ner släpper knäppningen i bh bandet , studsar upp och snärtar till en i skallen ;)

*KL*

Ett par bilder på min kärlek :)

dsc_0952.jpg

dsc_0970.jpg

dsc_0873.jpg

Min sits är under all kritik, jag har problem med ryggen men gör så gott jag kan. Men i vissa lägen gör det sjukt ont och då blir sitsen som sista bilen :mad:
Hanställningen dock där kan jag inte skylla på nåt :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama