Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Åh vad fin hon är :) Håller tummarna att testet går bra! :up::up:

Ser supertrevlig ut, hoppar det går fint på treårs! :) Kul med Dalwhinnie, jag är så svag för honom! :love:

Pulkaskurk - och jag tycker det är svårt med dressyren emellanåt, som har två fungerande kroppshalvor! Ser inte alls ut som att ni har några kommunikationsproblem :)

SÅ imponerad! Tycker det är hur häftigt som helst att folk rider, och gör det bra dessutom, trots handikapp! Tycker det är tillräckligt svårt ändå... :eek: :D

Tack :)

Jag håller med dig! Det var svårt innan jag blev handikappad och det blev fasiken inte lättare av det tyvärr...

Pulkaskurk - och jag tycker det är svårt med dressyren emellanåt, som har två fungerande kroppshalvor! Ser inte alls ut som att ni har några kommunikationsproblem :)

Hehe det är för att du får se dem bästa bilderna jag har och inte när alla kroppsdelar på både häst och ryttare är åt alla håll och kanter där de inte ska vara ;)

Ja vi får se om hon har "sin dag" eller inte. Lite läskigt ändå detta med endagstest, alla vet ju hästar kan vara.:)

-polkaskurk ,din är också fin och va impad jag är på din ridning!!

Va kul att ni gillar henne, vi har ju fött upp henne själva så det värmer ett matte/"mamma"hjärta:love:

Tack så mkt :)

Jag håller också tummarna att det går bra för er!
Din lilla plutt var ju också helt underbar :love:

ser bättre ut än när jag rider åtminstone ^_^, men angående att spänna fast armar och ben med spännband osv så finns det ju sits bågar, där man mer eller mindre låser fast överarmen i rätt läge, och en sporr rem i stigbyglen och sadelgjorden ger ju lite mer stabilitet. och sen finns det ju också rein bows, så du slipper att tygeln blir längre.

kl

En väninna fick rida min tant för ny tränare idag, tyvärr klaffade inte kemin just idag utan det var en häst som hade svårt att hålla galoppen, slog med huvudet och knappt tog framåtdrivande hjälper, tror att både häst och ryttare var lite för spända. Fast det blir ändå 100 gånger bättre än när jag rider och vi älgar runt som ett montéekipage, så jag är nöjd ändå.

vlcsnap-2013-04-30-17h06m23s29.png

vlcsnap-2013-04-30-14h12m14s10.png

vlcsnap-2013-04-30-14h11m40s178.png

vlcsnap-2013-04-30-14h17m29s77.png

Senast ändrad:

Äsch då! Uppenbarligen fanns det ju stunder där A gick fint iaf :)
Det har du ju bildbevis på ;)

Det kan ju inte gå superbra jämt...

Tyckte du att K var bra att rida för?

Senast ändrad:

Jag vet inte riktigt än, ska låta henne rida för henne igen nästa vecka så får vi se. Det är möjligt att jag hade velat ha lite mer fokus på att få henne att gå framåt, ta hjälperna och hitta ett bra tempo istället för att direkt fokusera på formen just den här gången, när häst och ryttare hade lite dålig kommunikation. Men som sagt, jag vill inte säga varken bu eller bä efter bara idag.
smile.gif

Glada tjejer i fina vädret :)
Dressyrponny dock i hopputstyrsel :o

946513_10200552193066084_2068170601_n.jpg

58116_10200552187065934_1271227157_n.jpg

942470_10200552210146511_1415168083_n.jpg

Ekipaget gör sig lika bra i hopp som dressyrutstyrsel, såg någon annan bild på dem med höga dressyrskydd mm, så fina så ! :)

Vilket otroligt fin treåring, lycka till på testet!

Min man fotade mig o Kakan idag

Hi hi, Det märks att du gillar din häst, du kan inte släppa den med blicken ens ett ögonblick ;)

Då får du lyfta upp hakan istället :D
Jag har själv ÄNTLIGEN lyckats att inte titta ner, det tog väl bara 30 år :p

kl

Nummerlappen avslöjar väl att vi inte hör hemma i den här tråden egentligen :D
Men jag ville gärna visa en bild på min söta lilla häst ändå :love:
DSC09941_liten.jpg

Det gäller ju att knäcka hur man maskerar att man tittar ner ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama